کرمانشاه می‌تواند صاحب کارخانه قند سوم و چهارم شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: کرمانشاه به کارخانه قند سوم و چهارم هم نیاز داردظرفیت خوبی که برای تولید چغندر در کرمانشاه وجود دارد نباید اجازه بدهیم چغندر کشاورزان روی زمین بماند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رضا رحیمی  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که امروز (16 دی) برگزار شد  گفت: کرمانشاه ظرفیت بیشتری برای راه‌اندازی کارخانه‌های قند دارد و  می‌تواند در کنار کارخانه های قند بیستون و اسلام‌آباد، صاحب کارخانه قند سوم و چهارم هم بشود.

به گفته این مسئول، همچنین کارخانه قند اسلام آباد هم پتانسیل افزایش ظرفیت را دارد و باید مجوزهای لازم در این خصوص صادر شود و از کارخانه‌های قند استان خواست چغندر کشاورزان را به داخل کارخانه پذیرش و در آنجا دپو کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در ادامه از ظرفیت ایجاد یک ناحیه صنعتی در محدوده ابتدای جاده ماهیدشت هم یاد کرد که می‌توان صنایع قابل توجهی را در این منطقه جا داد.

وی تامین آب را یکی از مهمترین مشکلات این منطقه دانست که می‌توان از محل سهم صنعت آب سد گاوشان تخصیص آبی برای واحدهای این منطقه داشت.

در ادامه نعمت الله حقیقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه مقرر شده 400 میلیارد تومان برای سرمایه ثابت و در گردش واحدهای صنعتی آسیب دیده در زلزله اخیر در نظر گرفته شود، گفت: برای برخی از واحدهای صنعتی توقع نادرست پیش آمده و انتظار کمک‌های بلاعوض دارند که ممکن نیست.

وی  بیان کرد : تا جایی‌که امکانات داشت کمک‌ها از جمله تسهیلات، تامین کانکس برای واحدهای آسیب دیده، ایجاد راه دسترسی برای معادن گیلانغرب، پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض برای اصناف آسیب دیده  در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام/ز

 

 

400 میلیارد تومان برای  واحدهای صنعتی آسیب دیده در زلزله  نظر گرفته  می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.