خراسان رضوی تحت تاثیر امواج سامانه ناپایدار جوی فعال

طبق بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از بعدازظهر امروز استان تحت تاثیر امواج سامانه ناپایدار جوی فعال در نواحی غربی کشور قرارخواهد گرفت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با گسترش سامانه ناپایدار جوی فعال از امروز شاهد افزایش ابرناکی، افزایش سرعت وزش باد، کاهش دما و بارش باران و برف در سطح استان باشیم.
 
یحیی قاینی پور با بیان اینکه  شروع بارش‌ها از عصر امروزبشکل رگبار و از ناحیه غرب و جنوب غرب استان خواهد بود افزود: بیشترین حجم بارش در ارتفاعات بینالود و شهرستان‌های کوهسرخ و فریمان رخ خواهد داد که احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در این نواحی از استان وجود دارد.
 
وی گفت: با گسترش سیستم پیش بینی می‌شود طی فردا و روز دوشنبه  در غالب نقاط استان بارش‌ها به شکل باران و برف ادامه یابد که با توجه به حجم بارش‌ها از روز یکشنبه احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

 رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه از اواخر وقت امروز با نفوذ جریانات شمالی کاهش محسوس دما (بین ۸ تا ۱۰ درجه) در سطح استان شروع خواهد شد افزود: پیش‌بینی می‌شود ضمن ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته جاری در نواحی سردسیر و کوهستانی دمای حداقل شبانه به کمتر از ۸- درجه سلسیوس نیز برسد.

قاینی پور گفت: همزمان با فعالیت این سیستم وزش باد در سطح استان نسبتا شدید و در بخش‌هایی از نواحی شرقی و نیمه جنوبی استان گاهی شدید پیش بینی شده است.

وی افزود: طی فعالیت این سامانه بعلت بارش باران و برف، وزش باد نسبتاًشدید تا شدید، کولاک برف، تشکیل مه و کاهش دید و یخبندان، اختلال در سیستم حمل و نقل استان پیش بینی می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

کاهش محسوس دما در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار