مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان یزد تاکید کرد؛

ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان کامپیوتر و رشته‌های مرتبط

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد بر ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان کامپیوتر و رشته‌های مرتبط و وابسته تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدحسین ریاحی در جلسه هماهنگی طرح تکاپو که با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح تکاپو در استان، اقدامات انجام شده، چالش‌ها و مشکلات این حوزه، تصمیم گیری درباره انتخاب مدیر جدید رسته فناوری اطلاعات برگزار شد، در این رابطه افزود: با توجه به فارغ التحصیل شدن حدود ۸۰۰ دانشجو در حوزه فناوری اطلاعات استان به طور سالیانه، طرح تکاپو می‌تواند زیرساخت مناسبی به منظور به کارگیری این افراد فراهم آورد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح همچنین فرصتی برای حضور بخش خصوصی و شرکت ‎‎‌های فناوری اطلاعات و عقد قرارداد‌های مربوطه به منظور رونق بخشی به حوزه فناوری اطلاعات و اشتغالزایی در استان است.

ریاحی افزود: بر همین اساس می‌توان شغل‌های در قالب برنامه‌سازی و طراحی و تولید نرم‌افزار‌های مورد نیاز و مبتنی بر دانش فناورانه که نیازمند زیرساخت فناوری باشد ایجاد و فراهم کرد.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در حوزه فناوری اطلاعات، اظهار کرد: اعتمادسازی و اطمینان مردم باید مورد توجه قرار گیرد بنابراین لازم است تا عملکرد و اقدامات صورت گرفته به گونه‌ای باشد که با کمترین ایجاد مشکل در روند اجرای فرآیند در حوزه فناوری اطلاعات، درجه اعتماد مردمی افزایش یابد.

وی ادامه داد: نوع نگاه و دیدگاه موجود به فارغ‌التحصیلان این حوزه، از دیگر مشکلات کنونی این بخش است؛ به طوری که هنر رشته فناوری اطلاعات در طرح تکاپو این است که بتواند فارغ‌التحصیلان کامپیوتر، علوم رایانه، فناوری اطلاعات و رشته‌های مربوطه را به صورت مستقیم به بازار کار ارتباط دهد و فارغ التحصیلان این رشته به مشاغل پایدار برسند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: با ایجاد زیرساخت فناورانه در استان بتوانیم مشاغل سایر حوزه‌های اقتصادی را هم توسعه داده و اشتغال پایدار را تضمین کنیم.

گفتنی است؛ در پایان در خصوص انتخاب مدیر جدید رسته فناوری اطلاعات استان نیز بحث و تبادل‌نظر شد.

لازم به یادآوری است؛ در این جلسه اکرم فداکار مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان گزارش عملکردی از اجرای طرح تکاپو در رسته فناوری اطلاعات ارائه داد و محمدحسین زارع مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت و نماینده تام الاختیار استانداری در طرح تکاپو و محمد امین کارگزار استان نیز به طرح مسائلی پرداخته و نقطه نظرات خود را عنوان کردند.

انتهای پیام/ص

طرح تکاپو زیرساخت مناسبی برای بکارگیری فارغ‌التحصیلان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار