با حکم قضایی؛

اجرای طرح تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در باغات دزفول

کارشناس حقوقی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول از اجرای طرح تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در باغ های این شهرستان با حکم قضایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد خورشید زاده، کارشناس حقوقی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در باغ های این شهرستان بیان داشت: این طرح با هدف حفظ گونه های مختلف درختان مرکبات و جلوگیری از تغییر کاربری مزارع با حکم قضایی اجرا می گردد.

وی اظهار کرد: در صورت ادامه روند ساخت و ساز غیرمجاز در باغ ها و زمین های کشاورزی، در سال های آینده زمین کشاورزی در منطقه باقی نمی ماند.

خورشید زاده اذعان داشت: از ابتدای امسال تاکنون با حکم قضایی 2 مورد تخریب ساخت و ساز شامل ساختمان و قطعه بندی زمین کشاورزی و باغ در دزفول تخریب شده و امروز هم حکم تخریب ساختمانی در باغی حوالی سنجر دزفول اجرا شد.

کارشناس حقوقی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول در ادامه تصریح کرد: شکایت علیه ساخت و ساز غیرمجاز از سوی جهاد کشاورزی تقدیم دادگستری شده و پس از طی مراحل قانونی دستور تخریب سازه از سوی قاضی پرونده صادر شده است و اکنون به مرحله اجرای حکم رسیده است.

وی بیان کرد: برای ساخت هرگونه سازه در باغ های دزفول 3 شرط داشتن سند ثبتی، عمر بالای 3 سال باغ و وسعت بالای نیم هکتار ضروری است، ضمن اینکه فرد متقاضی باید تقاضای ساخت و ساز را به کمیسیون تبصره یک ارائه کند.

محمد خورشید زاده اظهار داشت: در صورت تایید و پذیرش تقاضا در کمیسیون مذکور کشاورز و باغدار می تواند نسبت به ساخت و ساز در باغ و اراضی کشاورزی اقدام کند، در غیر این صورت تخلف محسوب شده و با حکم قضایی تخریب می شود.

انتهای پیام/گ

ساخت و سازهای غیرمجاز در دزفول تخریب می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.