محبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان تشریح کرد؛

جزئیات اجرای طرح ایران مهارت در مدارس کشور

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه اول با اشاره به جزئیات طرح ایران مهارت از اجرای آن در اواسط بهمن در مدارس خبر داد.

جزئیات طرح ایران مهارت در مدارس کشورعظیم محبی مدیر کل دفتر آموزش متوسطه اول در گفت‌ و گو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص اجرای طرح ایران مهارت در مدارس کشور اظهار کرد: بخشنامه این طرح به استان‌ها ابلاغ شده و در فاز اول کار 6 استان تهران، شهرستان‌های استان تهران، قزوین، البرز، سمنان و گلستان به طور آزمایشی کار را پیش می‌برند، البته هر استانی که ظرفیت این کار را داشته باشد می‌تواند برای اجرای طرح پیشنهاد دهد.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه در جلسه مشترک با سازمان فنی و حرفه و استان‌های مجری طرح جلسه توجیهی خواهیم داشت تا روند اجرای طرح برای استان‌های مجری به طور کامل تبیین شود.

محبی با اشاره به اینکه 500 مهارت برای طرح ایران مهارت در نظر گرفته شده است، گفت: در اجرای طرح با بخشنامه پیش‌بینی شده تا پودمان‌های کار درس و فناوری مبنای مهارت‌آموزی قرار گیرد البته سایر مهارت‌ها هم که به تأیید مدرسه رسیده باشد امکان اجرایی شدن دارد.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه اول تصریح کرد: به طور کلی 60 ساعت مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه اول در نظر گرفته شده که با توجه به شرایط مدرسه می‌تواند طی سه سال تحصیلی توزیع شود، علاوه بر آن در نظر داریم تا با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای نظارتی بر عملکرد درس کار و فناوری داشته باشیم و مهارت‌های پودمان‌های این درس طبق معیارهای سازمان فنی و حرفه‌ای بررسی شود.

مدارس مجری طرح ایران مهارت

وی افزود: پس از بررسی این درس چنانچه مدرسه‌ای کار مهارت‌آموزی را با کیفیت مناسبی انجام دهد همچنین معلم درس تناسب رشته تحصیلی با کار را داشته باشد و واحد‌ها عملی طبق اهداف تعیین شده پیش رود پس از گذراندن این درس علاوه بر نمره منظور شده در کارنامه آن‌ها گواهی مهارت به دانش‌آموزان داده می‌شود، در واقع با این کار ظرفیت مهارت آموزی را افزایش می‌دهیم و در شرایطی که اجرایی شدن مهارت‌آموزی در مدارس با کیفیت قابل قبولی پیش رود دانش‌آموزان هنگام ورود به متوسطه دوم 100 ساعت دوره مهارتی دیده‌اند.

محبی در مورد مدارس مجری این طرح اظهار کرد: بخشنامه طرح ایران مهارت برای مدارس دولتی ارسال می‌شود اما مدارس غیر دولتی هم این اعلام آمادگی را داشتند که 50 درصد از ساعات فوق برنامه را به موضوع مهارت‌آموزی اختصاص دهند و در مدارس دولتی هم اجرایی شدن این طرح در ساعات فوق برنامه و پنجشنبه‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه اول درباره تأمین هزینه این طرح گفت: هزینه اجرایی شدن طرح با توجه به هزینه فوق برنامه مدارس بوده البته سعی می‌کنیم از ظرفیت مدارس و سازمان فنی و حرفه‌ای نهایت استفاده را داشته باشیم تا با کمترین هزینه کار پیش رود.

وی به زمان اجرای این طرح هم اشاره داشت و تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشنامه این طرح ارسال شده پیش‌بینی می‌کنیم تا اواسط آذر ماه طرح به فاز عملیاتی وارد شود و پیشنهاد دادیم تا در صورت امکان طرح ایران مهارت برای متوسطه دوم هم تداوم پیدا کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
gol
۱۵:۴۰ ۲۵ دی ۱۳۹۸
من هر چه بیشتر راجع به این طرح مطالعه میکنم ،بیشتر تعجب میکنم که چرا آموزش و پرورش اجازه اجرای چنین طرحی رو داده ،...اصلا ما نیاز به چنین موسساتی نداریم که به ما راهکار بدن ،...دانش آموز نیاز به مهارت داره ،...اوکی درسته پس فقط کافیه دروس رو تغیر بدن یه سری دروس رو حذف و یه سری دروس با ریشه هنر و حرفه رو افزایش بدیم و امکانات کارگاهی بهش اختصاص بدیم ،...و حتی باهمکاری فنی و حرفه ای مدارک قابل قبولی به دانش آموزان اختصاص بدیم ،...
آخرین اخبار