جغتایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

لزوم حمایت دولت از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه توانبخشی

مشاور وزیر در امور توانبخشی گفت: دولت باید برای تولید تجهیزات توانبخشی از شرکت‌های دانش بنیان حمایت بیشتری داشته باشد.

مغفول ماندن توانبخشی در کشور/ لزوم حمایت دولت از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه توانبخشیمحمد تقی جغتایی مشاور وزیر در امور توانبخشی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در حوزه تکنولوژی توانبخشی به خصوص در رشته‌های مهندسی فناوری  فارغ‌التحصیلان خوبی تربیت کرده و اقدامات مفیدی در این حوزه انجام داده‌اند.

وی بیان کرد: تجهیزات توانبخشی جایگاه بالایی در بیمارستان‌های کشور دارند که باید این جایگاه بر همگان روشن شود و وزارت بهداشت همایش‌های مختلفی را در راستای هم افزایی بیشتر ضمن تلاش‌های علوم پزشکی و دانشکده‌های مهندسی برگزار کرده است.

جغتایی با اشاره به ترویج استفاده از تکنولوژی توانبخشی در کشور عنوان کرد: وزارت بهداشت حمایت لازم از طریق ارائه تجهیزات و وام به تولیدکنندگان تجهیزات و تشکیلات توانبخشی ارائه می‌دهد که این اقدام گامی موثر در جهت ایجاد اشتغال برای جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی می‌شود.

هزینه تولید تجهیزات توانبخشی در کشور

مشاور وزیر در امور توانبخشی عنوان کرد:‌ هزینه تولید تجهیزات توانبخشی تا حدودی بالا بوده و افراد به تنهایی وسایل توانبخشی را تولید کنند به همین دلیل حوزه مورد مقبول واقع شده است.

وی ادامه داد: استفاده از روش واقعیت مجازی در توانبخشی تاثیر زیادی در درمان بیماران دارد که این روش را می‌توان حتی برای افراد سالم انجام داد.

جغتایی با اشاره به  لزوم حمایت دولت از شرکت های دانش بنیان حوزه توانبخشی، تاکید کرد:‌ یکی از اقدامات مهم تولید ابزارهای کاشتی در مغز مانند الکترود‌ است که این ابزارها برای دستگاه ریوی و حتی مثانه نیز کاربرد دارد اما متاسفانه امروزه مورد غفلت واقع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار