راه اندازی کمیته گردشگری مذهبی در کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از راه اندازی کمیته گردشگری مذهبی در کرمان خبرداد.

راه اندازی کمیته گردشگری مذهبی در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمود وفایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در دیدار با امام جمعه کرمان افزود: خوشبختانه استان کرمان در زمینه حفظ، مرمت و احیاء بناهای تاریخی و واگذاری انها به بخش خصوصی دارای رتبه برتر در کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به راه اندازی کمیته گردشگری مذهبی گفت: این استان دارای زیارتگاه ها و بقاع متبرکه ارزشمندی است که با راه اندازی این کمیته می توان بیش از پیش اماکن مذهبی را معرفی و به جذب توریست مذهبی کمک کرد.

وی با اشاره به راه اندازی 160 واحدبوم گردی درنقاط مختلف استان کرمان تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال این تعداد به 180 واحد افزایش یابد زیرا این استان قابلیت حضور هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی را دارد.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار کرد: بیش از 70 هزارصنعتگر فعال صنایع دستی دراستان کرمان فعالیت دارند و درحال حاضر 700رشته مختلف صنایع دستی در استان وجود دارد که هنرمندان در این نوع از رشته ها فعالیت می کنند.


وی افزود: در سالهای 91 تا 92 استان کرمان میزبان 6 هزار گردشگر خارجی بود، اما در سال گذشته این استان توانست بیش از 30 هزار گردشگر خارجی به سوی خود جذب و ضریب اشغال 48 درصدی را رقم بزند.


وی با اشاره به درآمد 10 میلیون دلاری استان کرمان درحوزه گردشگری در چهار سال اخیر گفت: خوشبختانه ماندگاری گردشگران از یک شب به 2 تا سه شب رسیده است.


وفایی بیان کرد: در حال حاضر دورترین روستاهای استان کرمان نیز از اقتصاد گردشگری بهره مند شده اند.


وی تصریح کرد: امیدواریم با حمایت های نماینده جدید ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بتوانیم همچون سالهای گذشته در حوزه های مختلف میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری موفق عمل کنیم.


استان کرمان با هفت اثر ثبت جهانی، 700 اثر ثبت ملی و حدود هفت هزار اثر تاریخی و جاذبه طبیعی از مقاصد اصلی گردشگری کشور به شمار می رود.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار