خبرگزاری فرانسه در گزارشی بررسی کرد؛

آیا مولر از ترامپ هم بازجویی می‌کند؟!

ادامه تحقیقات درباره پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا، گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال بازجویی از رئیس‌جمهور این کشور را تقویت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید روز دوشنبه حاضر به تایید یا تکذیب این موضوع نشد که آیا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با رابرت مولر، بازپرس ویژه، برای پاسخ دادن به پرسش‌هایی درباره همدستی احتمالی ستاد تبلیغات او با روسیه در زمان انتخابات ریاست جمهوری اواخر سال ۲۰۱۶ دیدار خواهد کرد یا خیر.

تی کوپ ان، وکیل مدافع ترامپ در بیانیه‌ای، اعلام کرد: «کاخ سفید به علت احترامی که برای دفتر بازپرس ویژه و روند فعالیت آن قائل است درباره تماس‌ها با این دفتر اظهار نظر نمی‌کند».

مولر، که پیشتر رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) بود، تحقیقاتی مستقل درباره ارتباط احتمالی ستاد تبلیغات ترامپ با روسیه برای تاثیر گذاشتن بر روند انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۱۶ انجام می‌دهد که در آن ترامپ در برابر هیلاری کلینتون نماینده حزب دموکرات پیروز شد. 

مولر همچنین در این باره تحقیق می‌کند که آیا ترامپ و حلقه کوچک اطرافیان او در صدد جلوگیری از اجرای عدالت برآمدند یا خیر. این تحقیقات، گمانه‌زنی‌هایی را درباره احتمال بازجویی از ترامپ ایجاد کرده است.

در ماه مه ترامپ، جیمز کومی، رئیس پلیس فدرال آمریکا، را درباره تحقیقات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات آمریکا برکنار کرد. ولی این اقدام او نتیجه عکس داد به طوری که وزارت دادگستری مولر را به عنوان دادستان ویژه در این پرونده برگزید.

فرانس‌پرس نوشت: ترامپ تلویحا به احتمال گفتگو با مولر اشاره کرده است هرچند بازجویی بازپرس ویژه از رئیس جمهور کشور، ریسک سیاسی و حقوقی بزرگی محسوب می‌شود.

در ماه اکتبر دو دستیار ترامپ در ستاد انتخابات او اذعان کردند به پلیس فدرال آمریکا درباره تماس‌های مکرر خود با میانجی‌گران روس که برای مقامات روسیه کار می‌کردند، دروغ گفته اند. آن‌ها همچنین با همکاری با بازجویان موافقت کردند.

دونالد ترامپ هرگونه همدستی ستاد انتخاباتی خود را با روسیه تکذیب می‌کند.

انتهای پیام/

گزارش فرانس‌پرس درباره احتمال بازجویی از رئیس‌جمهور آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار