عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان گفت: اتخاذ راهبردهای توسعه در ابعاد گوناگون به عنوان برنامه‌ راهبردی در تهیه سند توسعه شهر سنندج باید مد نظر قرار گیرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ کیومرث حبیبی عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان شامگاه دیروزدر جلسه اصلی شورای شهر سنندج، گفت: تهیه سند چشم‌انداز توسعه شهر سنندج از طریق نیروهای متخصص و آکادمیک دانشگاه کردستان گام ارزشمندی در راستای تحقق توسعه این شهر است.

وی با بیان اینکه اتخاذ راهبردهای توسعه در ابعاد گوناگون به عنوان برنامه‌ راهبردی در تهیه سند توسعه شهر سنندج باید مد نظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید از تمام ظرفیت ها در این راستا استفاده شود.

حبیبی از ارتقای محیط زیست به عنوان یک هدف مهم و مد نظر نام برد و گفت: سوال اینجاست که آیا شهرداری تنها متولی این حوزه است یا اینکه سایر دستگاه‌ها نیز در این راستا نقش دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان خاطرنشان کرد: اگر طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی شهری تدوین اما به مرحله اجرا نرسد، دلیل اصلی آن عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری است.

 حبیبی با بیان اینکه برنامه برای شهر سنندج تدوین شده و دستگاه‌های مختلف متولی عملیاتی کردن آن هستند، گفت: اما متاسفانه تنها آن قسمت که مربوط به شهرداری است، بزرگ می‌شود. 

وی گفت: در بحث گردشگری به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم در روند توسعه شهر فرهنگی سنندج باید در برنامه‌ریزی استراتژِیک 5 ساله شهرداری به این موضوع که شهرداری سنندج می‌تواند کمک کار میراث فرهنگی در این حوزه باشد توجه شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان اضافه کرد: ما باید روی توانمندی‌ها و توانایی‌ها در تدوین برنامه‌های استراتژیک شهر سنندج تکیه کنیم.

حبیبی افزود: باید همزمان با دیدن ضعف‌ها، فرصت‌ها و نقاط قوت را هم ببینیم و در قالب برنامه‌های مختلف از این ظرفیت‌ها در مسیر توسعه شهر استفاده کنیم.

وی با تاکید براینکه شهر سنندج دارای قابلیت‌های بسیار بالای به لحاظ گردشگری و غیره است، اذعان داشت: بخشی‌نگری و نبود مدیریت یکپارچه در تدوین و اجرای برنامه‌ها مانع از بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت‌ها شده است.

انتهای پیام/ د م

نبود مدیریت یکپارچه شهری مانع اجرای برنامه‌ریزی‌ها می‌شود

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.