برگزاری برنامه فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت در کردستان

معاون فرهنگی بنیاد شهید کردستان از برگزاری دهها برنامه فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت در کردستان خبر داد.

 

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حسن مرادی معاون فرهنگی بنیاد شهید کردستان صبح امروز در جلسه کمیته ایثارگران دهه فجر که با حضور ادارات مختلف استان برگزار شد، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیته ایثار دهه فجر در راستای گرامیداشت دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان انقلاب اسلامی برنامه‌های مختلفی در دست اقدام ارد.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام دهه فجر افزود: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری یادواره شهدای اقشار مختلف از جمله اصناف و بازاریان، بانوان، شهدای دانشجو و دانش‌آموز، نصب بنر شهدای دوره انقلاب اسلامی در سطح استان و رونمایی از مراکز پروژه‌های شهدای فجرآفرین در این ایام انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای نمایش صحنه‌ای و خیابانی، تجلیل از قهرمانان ورزشی، ایثارگر و شاهد، تهیه ویژه برنامه انقلاب در صدا و سیمای مرکز کردستان و برگزاری جشن انقلاب در رادیو از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام دهه فجر است.

 معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان یادآور شد: اجرای طرح انشای دانش‌آموزی باعنوان نامه‌ای به یک شهید، اهدای خون توسط همکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران و تعویض پرچم مزار شهدا نیز از دیگر برنامه‌های در دست اجرا برای دهه فجر امسال است.

مرادی اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در رسانه‌های استان از جمله مطبوعات را خواستار شد و اضافه کرد: این مهم به ترویج فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت منجر می‌شود.

وی دیدار با نماینده ولی فقیه استان کردستان، تجلیل از ایثارگران نهادهای انقلابی، برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا همزمان با سراسر کشور، برگزاری یادواره شهدای انقلاب با مشارکت ادارات فرهنگی، تجلیل از خانواده شاهد در مدارس شاهد و انجام فعالیت‌های تبلیغاتی را نیز از برنامه‌های پیشنهادی کمیته ایثارگران استان اعلام کرد.

مرادی اضافه کرد: همچنین غبارروبی مزار شهدای روستایی نیز در سطح استان انجام خواهد شد و پیشنهاد می‌شود آئین نمادین غبارروبی مزار شهدای روستایی در یکی از روستاهای استان با حضور مسوولان و به صورت نمادین انجام پذیرد.

انتهای پیام/ د م

برگزاری یادواره شهدای انقلاب با مشارکت ادارات فرهنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.