برپایی نخستین جشنواره فیلم یزد در آخرین ماه سال

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد از برگزاری نخستین دوره جشنواره فیلم یزد با محوریت نقش زنان در اسفندماه سالجاری در این استان خبر داد.

برپایی نخستین جشنواره فیلم یزد در آخرین ماه سالبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ ونوس عامری رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد گفت: این جشنواره از چهارم تا ۱۴ اسفندماه در تالار فرهنگسرای شهرداری یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری جشنوار‌های فرهنگی مختلف با هدف معرفی و بازبینی آثار گذشته نقش مهمی در انتقال ارزش‌های فرهنگی به نسل جدید دارد.

عامری با بیان اینکه ارتقای سطح فرهنگ عمومی یکی از مهمترین وظایف نهاد‌های شهری است تصریح کرد: در جشنواره‌های فیلم باید آثار فاخر گذشتگان بازبینی و شرایط لازم برای آشنایی بیش از پیش هنرمندان جدید با نوع نگاه تاریخ هنری ایجاد شود.

دبیر هنری جشنواره فیلم یزد هم گفت: در این جشنواره ۱۰ فیلم از آثار فاخر و شاخص هنرمندان کشوری که در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ اکران شده مورد بازبینی و بررسی قرار می‌گیرد.

زهرا السادات طباطبایی افزود: تمام عوامل فیلم‌های این جشنواره از کارگردان، تهیه کننده، بازیگران، طراح صحنه و تدوین گر حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: فاخر بودن، تأثیرگذار و مانا بودن از جمله ملاک‌های ارزیابی و انتخاب فیلم‌های ارائه شده در جشنواره فیلم یزد است.


انتهای پیام/ ا

نخستین جشنواره فیلم یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار