استقبال اتحادیه اروپا از آغاز مذاکرات میان کره شمالی و کره جنوبی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از آغاز نخستین دور مذاکرات میان مقامات سئول و پیونگ‌یانگ استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهووا، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا با استقبال از آغاز مذاکرات میان کره شمالی و کره جنوبی، این مذاکرات را گامی مثبت در راستای کاهش تنش های موجود در شبه جزیره کره دانست.

«فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در بیانیه ای اظهار کرد: «اتحادیه اروپا با ابراز خوشحالی و استقبال از توافقات انجام شده در نخستین دور مذاکرات میان دو کره، این مذاکرات را برای تقویت اعتماد متقابل و کاهش تنش های موجود در شبه جزیره کره سازنده و موثر می داند.»

موگرینی همچنین اظهار کرد: «اتحادیه اروپا انتظار دارد این مذاکرات زمینه را برای مشارکت کره شمالی در مذاکرات گسترده تر، قابل اعتماد و معنی دار به منظور حذف تهدیدات هسته ای از شبه جزیره کره فراهم کند.»

نخستین دور از مذاکرات رسمی میان کره شمالی و کره جنوبی روز سه شنبه در دهکده «پانمونجوم» در مرز دو کشور برگزار شد.  این مذاکرات، پیشرفتی قابل توجه در زمینه بهبود روابط میان دو کره و ایجاد صلح در منطقه محسوب می شود.

مذاکرات روز گذشته میان نمایندگان سئول و پیونگ یانگ 10 ساعت به طول انجامید. مذاکره کنندگان بر سر موضوعات مختلفی از جمله حضور ورزشکاران و تماشاگران کره شمالی در المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ در کره جنوبی توافق کردند. همچنین سئول و پیونگ یانگ تصمیم گرفتند مذاکرات جداگانه ای را برای حل و فصل تنش های نظامی موجود و ایجاد صلح در منطقه برگزار کنند.

 

انتهای پیام/

استقبال اتحادیه اروپا از مذاکرات میان دو کره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار