اختتامیه سوگواره «اولین شهیده راه ولایت» در جیرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از برگزاری سوگواره « اولین شهیده راه ولایت » توسط دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  ایمان قاسم زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اهمیت و تأثیر فرهنگ بر ابعاد مختلف زندگی در یک جامعه گفت: امروز دانشگاهها در انجام اقدامات فرهنگی نقش عظیمی بر عهده دارند.

وی افزود: بهبود شرایط جشنواره های فرهنگی و هنری، افزایش کمک به فعالیت های فرهنگی، کشف و پرورش استعدادهای دانشجویان و ... گام های موثری در راستای توسعه فعالیت های فرهنگی دانشگاه هستند که همواره باید مورد توجه قرار بگیرند.

قاسم زاده تصریح کرد: وظیفه ما در دانشگاه است که به شکوفایی هر چه بیشتر شخصیت و استعداد نسل جوان کمک کنیم و هر تصمیم گیری فرهنگی برای دانشجویان با حساسیت و بر اساس موازین اسلام صورت پذیرد.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت دانشجویان در برنامه های مذهبی و ملی در دانشگاه ها تصریح کرد: یکی از برنامه های فرهنگی که همواره با مشارکت دانشجویان برگزار می شود، ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) است و امسال با امید به شفاعت بانوی دو جهان و بهانه خلقت عالم هستی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در راستای وظایف فرهنگی دانشگاه‌ها و در جهت انس هرچه بیشتر دانشگاهیان با عترت پیامبر علیهم السلام، برای ایام فاطمیه برنامه هایی در شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، طرح و تصویب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به برگزاری سوگواره « اولین شهیده راه ولایت » در این ایام، افزود: این برنامه ویژه جامعه دانشگاهی اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاههای شهرستان جیرفت است و دانشگاهیان می‌توانند آثار خود را در بخش های ادبی (شعر و متن ادبی ) و هنری ( نقاشی ،خوشنویسی و فیلمنامه کوتاه) تا 20 بهمن به دفتر نهاد رهبری یا معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تحویل دهند.

قاسم زاده با بیان اینکه همایش اختتامیه سوگواره در تاریخ 30 بهمن امسال در تالار فاطمیه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار می شود، افزود: فضاسازی و نصب نمادهای عزای ام الائمه در تمام واحدهای دانشگاه ،برگزاری مراسم سوگواری همراه با تبیین معارف اهل بیت علیهم السلام در ستاد مرکزی دانشگاه در دهه اول، برپایی مجلس عزای فاطمی در ساختمان آموزشی دانشگاه در دهه دوم بمدت 3 شب از دیگر برنامه های معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در ایام شهادت حضرت فاطمه(س) است.

 


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار