رییس سازمان بنادر و دریانوردی:

کیفیت عملیات اطفای حریق بهتر شده است/احتمال مهار آتش تا فردا

راستاد گفت:کیفیت عملیات اطفای حریق از سوی کشور چین بهتر شده و در صورت ادامه همین روند، فردا آتش خاموش می شود.

کیفیت عملیات اطفای حریق بهتر شده است/احتمال مهار آتش تا فردابه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،محمد راستاد رییس سازمان بنادر و دریانوردی در اخبار ساعت ۱۹ شبکه خبر با بیان اینکه کیفیت عملیات اطفای حریق کشتی نفتکش نسبت به روزهای گذشته افزایش یافته است گفت: نمی توان به طور قطع اعلام کرد که فردا آتش کامل مهار شود اما اگر به همین روند ادامه دهیم امیدواریم آتش خاموش شود.

وی در ادامه افزود: با دستور رییس جمهور و حضور نمایندگان شرکت ملی نفت کش تمامی دستگاه ها از جمله وزارت تعاون و رفاه سازمان بنادر برای نجات خدمه کشتی اقدامات لازم را انجام می دهند.

راستاد با بیان اینکه اولویت اصلی ما نجات جان تمامی خدمه ها بود افزود: با ورود کشتی های جدید آتش خوار از کشورهای مختلف مانند ژاپن و کره جنوبی امیدواریم عملیات با موفقیت به پایان برسد.

معاون سازمان بنادر و دریا نوردی توضیح داد: به دلیل آنکه این حادثه در محدوده دریای چین رخ داده بود بنابراین مدیریت آن بر عهده این کشور بود که در روزهای ابتدایی چندان رضایت بخش نبود اما با رایزنی های صورت گرفته از طریق سفیر کیفیت عملیات بهتر شد.

وی تصریح کرد: طی فراخوان بین المللی از طریق سازمان بین المللی دریانوردی و نیز طی دیداری که نماینده دائم ایران با دبیر کل آیمو داشت تمامی کشورهای همسایه امکانات لازم را برای مهار آتش فراهم کنند.

معاون وزیر راه وشهرسازی در پایان گفت: هنوز هویت خدمه پیدا شده در دریا مشخص نشده است.

براساس این گزارش چند روز پیش بود که نفتکش ایرانی سانچی به دلیل برخورد یک فروند کشتی فله‌بر با آن دچار حریق و انفجار شد.
این کشتی 30 خدمه ایرانی و 2 خدمه غیر ایرانی داشت و فعلاً یک جنازه در سطح آب‌ها به دلیل وقوع این حادثه یافته شده است و از سرنوشت دیگر خدمه کشتی اطلاعی در دست نیست.

لازم به ذکر است ربیعی وزير رفاه و مسئول کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفتکش ایرانی در آبهای چین در نامه ای به وزیر منابع انسانی چین پیگیری جدی در عملیات امداد و نجات نفتکش سانچی را خواستار شد.

براساس این گزارش هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر در‌گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که به احتمال قوی ۳۱ خدمه مفقود شده در داخل کشتی هستند اما‌ از زنده بودن آنها هیچ اطلاعی در دست نیست.

انتهای پیام/

 خدمه مفقود شده به احتمال قوی در نفتکش هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار