مقدسی در نطق میان دستور:

کمیته ویژه‌ای متشکل از اعضای فراکسیون‌ها و هیئت رئیسه مجلس برای رفع مشکلات مردم تشکیل شود

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب گفت: برای رفع مشکلات مردم، لازم است کمیته‌ای ویژه‌ در مجلس تشکیل شود.

کمیته ویژه‌ای متشکل از اعضای فراکسیون‌ها و هیئت رییسه مجلس برای رفع مشکلات مردم تشکیل شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در جلسه علنی امروز (یکشنبه 24 دی ماه) در نطق میان دستور خود با اشاره به ناآرامی های اخیر، اظهار کرد:‌ در دو هفته اخیر اتفاق‌هایی در کشور رخ داد که به طور حتم بخشی از آن متوجه نارضایتی جمعی از مردم به عملکرد برخی از دولتمردان بود.

وی افزود: اما دشمنان از نقاط ضعف‌های کشور سوء استفاده‌ کرده و در میان اعتراض‌ها سوار بر امواج شدند، اما امروز که این مسائل را پشت سر گذاشته‌ایم و مردم یک بار دیگر با حضور معنادار خود توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند نباید صورت مسئله را به دست فراموشی بسپاریم.

مقدسی تصریح کرد: باید برای رفع مشکلات مردم اول از خودمان شروع کنیم؛ قوای سه گانه باید نسبت به اصلاح امور اقدام کنند.

وی افزود: بنده پیشنهاد می‌کنم برای رفع مشکلات مردم لازم است کمیته ویژه‌ای متشکل از اعضای فراکسیون‌ها و هیئت رئیسه مجلس تشکیل شود تا بتوان نسبت به اصلاح فرآیند قانون گذاری، رفع ایرادات و توجه به تعیین اولویت‌ها اقدام کرد تا وقت مردم تلف نشود و تصمیمات مجلس کارسازتر شود.

عضوکمیسیون صنایع و معادن  بیان کرد: همچنین از انتظار می‌رود که دولت بعد از اتمام وقایع اخیر صورت مسئله را فراموش نکرده و برای رفع مشکلات مردم اتاق‌های فکری را ایجاد کند.

وی ادامه داد:‌ اشتغال جوانان، کنترل قیمت، توجه به اقشار آسیب‌پذیر، دغدغه صنعتگران و اصناف، فرهنگیان و اشخاصی که در حوزه‌های لشکری و کشوری بازنشسته می‌شوند از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی و رفع تبعیض در جامعه از دیگر مسائلی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم اراک افزود:‌ یکی از خواسته‌های به حق مردم، رفع مشکلات موسسات مالی و اعتباری است؛ همچنین کارآمدکردن بانک‌ها و ارائه تسهیلات و وام اشتغال به روستاییان باید در اولویت کارهای دولت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مردم به وظیفه خود عمل کرده‌اند و اکنون ما مسئولیت داریم که برای رفع مشکلات آنان بیش از پیش تلاش کنیم.

مقدسی اضافه کرد: مجلس، دولت و قوه قضائیه باید هر کدام قدمی مثبتی در جهت حل مشکلات مردم بردارند، در این صورت است که جامعه به گلستان تبدیل خواهد شد.

عضوکمیسیون صنایع و معادن افزود: ما باید از مردم تشکر و در عین حال عذرخواهی کنیم و بکوشیم که چالش‌های کشور برطرف شوند چراکه می‌توانند باعث سوء استفاده دوباره دشمن شوند.

وی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه  اش خاطرنشان کرد: از دولت انتظار داریم که در حل مشکلات واحدهای اقتصادی اراک تلاش کرده و مصوبات را اجرایی کند، همچنین مشکلات آلودگی هوا باید مورد اهتمام سازمان‌های ذیربط قرار بگیرد، همچنین از وزیر راه و شهرسازی انتظار داریم که در بخش واگن و کشتی‌سازی توان داخلی را مورد توجه بیشتری قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار