گشایش کاشانه مهمان در قشم

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از گشایش کاشانه مهمان با نام خانه دوست در جزیره قشم خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،سید محمد امین جعفری مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت :کاشانه مهمان با قدمت 80 سال پس از مرمت به یکی از استانداردترین خانه‌های بوم‌گردی در شهر سوزای قشم تبدیل شده است .

وی با اشاره با این که کاشانه مهمان از قدیمی‌ترین خانه‌های شهر سوزا است افزود: کاشانه مهمان در جزیره قشم پذیرای مهمانان نوروزی وگردشگران داخلی و خارجی است که از این جزیره زیبا دیدن می کنند .

 مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت  : خانه‌های بوم‌گردی فرصتی برای آشنایی با فرهنگ، آداب و رسوم مردم این جزیره، استفاده از غذاهای بومی ، سنتی دریایی ، نان‌های متنوع تنوری و خرید صنایع دستی هنرمندان جزیره قشم است .

جزیره قشم با داشتن جاذبه های گردشگری از جمله جنگل‌های شگفت انگیز دریایی حرا ، غارهای خر بس و نمکدان، ، جزایر ناز، دره ستاره‌ها ، بام قشم ، ساحل زیبا، قلعه پرتغالی‌ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه عقابی، چاه‌های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور است .

جزیره قشم با هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس و یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان در جنوب ایران قرار دارد.


انتهای پیام/ر

توسعه گردشگری با گشایش کاشانه مهمان در قشم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.