کوثری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

هیچ منطقی در رفتار سردمداران آمریکایی وجود ندارد

نماینده سابق مجلس گفت: سیاست و رفتار آمریکایی‌ها همواره با بی‌منطقی همراه بوده است.

///اسماعیل کوثری عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی دوره نهم مجلس شورای اسلامی در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره هماهنگی‌ سیاست‌های آمریکا و سازمان ملل و اظهارنظرهای مداخله‌جویانه آنان در امور داخلی ایران اظهار کرد: نگاه آمریکایی‌ها زورگویانه و زیاده‌خواهانه است.

وی با بیان اینکه سیاست و رفتار آمریکایی‌ها همواره با بی‌منطقی همراه بوده است، افزود: آمریکا تصور می‌کند بعد از جنگ جهانی دوم که به عنوان ابرقدرت در دنیا عرض اندام کرد، می‌تواند این رویکرد و قدرت خود را حفظ کند تا همه کشورها تابعش باشند.

کوثری ادامه داد: آمریکایی‌ها تصور می‌کنند نیمی از دنیا باید در اختیارشان قرار بگیرد در حالی که آنها باید بدانند دوران این رویکردها گذشته است و اکنون هر ملتی برای امور داخلی خود تصمیم‌گیری می‌کند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس اظهار کرد: آمریکا باید بداند دخالت در امور داخلی ایران هیچ نتیجه‌ای برایش به دنبال نخواهد داشت و در واقع این موضوع باعث تحقیر آنها می‌شود چراکه هیچ منطقی در رفتار سردمداران سیاسی آمریکایی وجود ندارد.

وی بیان کرد:‌ بسیاری از کشورها، موضع منفی خود نسبت به آمریکا،کشورهای قدرت طلب و جاه‌طلب نشان داده‌اند از این رو ایالات متحده باید بداند هیچ کشوری زورگویی‌هایش را نمی‌پذیرد چراکه این کشور هیچ قدرتی ندارد در عین حال منطقی هم در رفتار و سیاست‌هایش دیده نمی‌شود.

کوثری با بیان اینکه آمریکا قادر به تصمیم گیری برای کشورها نیست، تصریح کرد: در شرایط فعلی ترکیه، روسیه و ایران برخی مسائل کشورهای منطقه را حل و فصل می‌کنند به همین دلیل آمریکایی‌ها باید بدانند فقط در امور داخلی خودشان می‌توانند تصمیم‌گیری کنند تا بیش از این مورد نفرت جهانیان واقع نشوند.

انتهای پیام/

رفتار آمریکایی‌ها همواره بی منطق بوده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار