جان باختن ۴۷۳ مازندرانی در حوادثه جاده‌ای

تصادفات رانندگی از آغاز امسال تا کنون جان ۴۷۳ نفر را در مازندران گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۴۷۳ نفر ۹ ماهه امسال بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳۵۷ مرد و بقیه زن بودند افزود: ۳۲۳ نفر در جاده‌های برون شهری، ۱۲۸ نفر درجاده‌های درون شهری و ۲۲ نفر نیز در راه‌های روستایی بر اثر تصادف فوت کردند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی از شهرستان‌های ساری و میاندرود با ۷۶، بابل و آمل ۵۷ مورد بیشترین و شهرستان فریدونکنار با ۴ مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است گفت: از این تعداد ۱۴۳ نفر عابر پیاده، ۱۱۹ نفر سر نشین، ۱۰۵ نفر راننده، ۹۹ نفر موتور سوار و ۷ مورد نیز دوچرخه سوار بوده اند.

عباسی با بیان اینکه ۹ ماه امسال، ۱۲ هزار و ۴۸۳ نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد افزایش داشته است افزود: دستگاه‌های اجرایی این استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمار‌های پزشکی قانونی، برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم با هدف کاهش آمار فوتی‌ها و مصدومان در حوادث رانندگی موثر باشند.

انتهای پیام/ر

مرگ ۴۷۳ مازندرانی در حوادث جاده‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار