تشکیل شورای زکات در یک هزار و ۷۵۰ روستای آذربایجان غربی

رییس اداره امور اجرایی زکات آذربایجان غربی از تشکیل شورای زکات در یه هزار و ۷۵۰ روستای استان خبر داد.

رییس اداره امور اجرایی زکات آذربایجان غربی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ گفت: از ابتدای سال جاری بیش از 192 میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شده است که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

 حجت الاسلام شوقی افزود: هشتاد و پنج درصد زکات جمع آوری شده  یعنی  162 میلیارد ریال صرف کمک به فقرا و مستمندان در قالب مسکن، جهیزیه، تحصیل، درمان،سبد کالا و موارد حمایتی خواهد شد و 28 میلیارد ریال نیز صرف پروژه های عمرانی مساجد و حسینیه ها خواهد شد.

افزایش ۱۰ درصدی میزان جمع آوری زکات در آذربایجان غربی

وی با اعلام اینکه  پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به 230 میلیارد ریال برسد گفت: درمجموع در سال جاری 26 هزار نفر در استان زکات پرداخت کرده اند.

رییس اداره امور اجرایی زکات آذربایجان غربی  گفت:بیشترین میزان زکات به ترتیب در شهرستان های شاهین دژ ، نقده ، مهاباد و بوکان جمع آوری شده است و بیشترین زکات دهنده استان  نیز  از شهرستان شاهین دژ با پرداخت 11 تن گندم بود که به عنوان فعال عرصه زکات در کشور تقدیر شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در 1750 روستا  معادل 40 درصد از روستاهای استان  شورای زکات تشکیل شده است گفت:تصمیم داریم سال آینده شورای رکات را در تمام روستاهای استان تشکیل دهیم.

حجت الاسلام شوقی اعزام 200 روحانی به روستاها ونصب 1300 تابلو ی قرآنی در این مناطق را ازجمله برنامه های این نهاد برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات در استان ذکر کرد.

انتهای پیام/ح

تشکیل شورای زکات در 40 درصد از روستاهای آذربایجان غربی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.