افزایش تنش‌ در روابط کشور‌های عربی حاشیه خلیج‌فارس؛

رد ادعای رهگیری هواپیمای اماراتی از سوی جنگنده‌های قطری

دوحه ادعای امارات متحده عربی درخصوص رهگیری هواپیمای غیرنظامی این کشور از سوی جنگنده‌های قطری را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، امارات متحده عربی روز دوشنبه اعلام کرد جنگنده‌های قطری یک فروند هواپیمای غیرنظامی این کشور را که در حال پرواز به سمت بحرین بود، رهگیری کردند. این رویداد موجب افزایش تنش های موجود در روابط کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شد.

مقامات شرکت هواپیمایی امارات ضمن محکوم کردن این واقعه اظهار کردند: «تمامی اقدامات قانونی را برای تضمین ایمنی و امنیت رفت و آمدهای هوایی به کار خواهند گرفت.»

هنوز به طور دقیق مشخص نیست جنگنده های قطری، هواپیمای اماراتی را وادار به تغییر مسیر کردند یا تنها آن را مورد رهگیری قرار داده اند.

با این حال، مدیر دفتر ارتباطات دولتی قطر اعلام کرد ادعای مطرح شده در خصوص رهگیری هواپیمای اماراتی از سوی جنگنده های قطری پوچ و بی اساس است. وی اظهار کرد: «اخبار منتشر شده در این خصوص صحت ندارد.»

امارات یکی از 4 کشور عربی است که به همراه عربستان سعودی، بحرین و مصر در ژوئن 2017 قطر را به بهانه حمایت از تروریسم مورد تحریم های اقتصادی و دیپلماتیک قرار دادند. قطر تمامی ادعاهای مطرح شده در خصوص حمایت از تروریسم را رد کرده است.

روز جمعه نیز قطر شکایت خود درخصوص نقض حریم هوایی این کشور از سوی یک هواپیمای نظامی امارات را به سازمان ملل ارائه داد. مقامات قطری معتقدند یک هواپیمای نظامی اماراتی در 21 دسامبر به مدت یک دقیقه حریم هوایی این کشور را نقض کرده است. با این حال، امارات  این موضوع را نپذیرفت.

انتهای پیام/

 

قطر ادعای رهگیری هواپیمای امارات را رد کرد

 

برچسب ها: خاورمیانه ، آسیا ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار