کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«شرکت پخش فرآورده‌های نفتی» بیشترین تخلف را در تحقیقات از سازمان هدفمندی داشته است

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: «شرکت پخش فرآورده‌های نفتی» بیشترین تخلف را در تحقیقات از سازمان هدفمندی داشته است و مبالغ سازمان هدفمندی را نپرداخته است.

«شرکت پخش فرآورده‌های نفتی» تاکنون بیشترین تخلف را در تحقیقات داشته استجبار کوچکی‌نژاد رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین پیگیری‌ها در این کمیته، گفت: با وجود اینکه سازمان هدفمندی یارانه‌ها پیش از این 800 هزار میلیارد تومان درآمد داشته‌ است اما اکنون دولت با شک اعلام می‌کند که 37 هزار میلیارد تومان درآمدی که برای این سازمان در لایحه بودجه سال 97 تعیین کرده آیا می‌تواند محقق شود که این اظهارات برای ما جای سوال است!

وی ادامه داد: نمایندگان در انجام تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها هدفشان تنها رسیدن به پاسخ این سوال است.

نماینده مردم رشت با تأکید براینکه بسیاری از دستگاه‌ها باید براساس قانون پول‌هایی را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌پرداختند، تصریح کرد: حال سوال اینجاست، دستگاهی مانند شرکت پخش فرآورده‌های نفتی که در حقیقت این پول را از مردم در بخش‌هایی مانند آب، برق، گاز، بنزین دریافت کرده آیا آن را به سازمان هدفمندی پرداخت کرده است یا خیر؟ یا اینکه سازمان هدفمندی یارانه‌ها پول‌های بخش صنعت، تولید، نان، کمیته امداد، مسکن و بخش‌های مختلف را تا چه میزان اختصاص داده است؟

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه ابهامات بسیاری در این تحقیقات وجود دارد، بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که  از سال 89 بالای 400 هزار میلیارد تومان این سازمان درآمد کسب کرده است، حال آیا سازمان براساس قانون هزینه کرده یا مشکلات دیگری هم وجود دارد؟

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری گفت: در هفته گذشته جلسه‌ای در سازمان هدفمندی یارانه‌ها داشتیم و گزارش‌های بسیاری را از دستگاه‌های مختلف دریافت کردیم اما همچنان به دنبال جمع‌آوری اطلاعات میدانی هستیم تا نهایتا به یک پاسخ و گزارش جامعی برسیم.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه در این مدت به اطلاعات جدیدی رسیده‌ایم اما به دلیل آغاز تحقیقات و ابتدای راه نمی‌توانیم نام مراکز متخلف را اعلام کنیم، اظهار کرد: بیشترین تخلف در این تحقیقات تاکنون از سوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی انجام شده و  مبالغ را که باید از محل فروش بنزین و گازوئیل و گاز طی این چندساله به سازمان می‌پرداخته را پرداخت نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار