کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران گفت: مراکز تصمیم گیری کشور ضروری است ساماندهی تعطیلات کشور را با هدف نظم‌بخشی به صورت ویژه در دستور کارخود قرار دهند.

ستوانیکم مرتضی ابراهیمی کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: حوادث ترافیکی یکی از مهم‌ترین حوادث غیر عمدی در جهان محسوب می‌شود، به طوری که سالیانه حدود یک میلیون و دویست هزار نفر در سراسر جهان در اثر این حوادث جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: راهزن بی‌امان حوادث ترافیکی در کشور ما بیداد می‌کند و شمار قربانیان تیغ بی دریغش از ۱۵ هزار و پانصد نفر و مجروحین آن از ۳۳۳ هزار نفر در سال فراتر رفته است، آمار وحشتناکی که آن را می‌توان تنها با زلزله ها‌ی بزرگ و جنگ‌ها مقایسه کرد.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران گفت: این قبیل حوادث ناگوار تیشه به ریشه نیروی کار کشور می‌زنند و بنابر آمار‌های موجود بالغ بر ۵۰ درصد کشته ها‌ی تصادفات بین سنین ۲۰ تا ۵۰ ساله هستند.

ستوانیکم ابراهیمی افزود: در میان جوانانی که می‌توانند سرمایه ها‌ی بزرگ و به عنوان نیروی کار برای کشور باشند به کام مرگ کشیده می‌شوند که می‌تواند سرنوشت کشور را به مخاطره اندازد و آسیب‌های جبران‌ناپذیری از نظر اقتصادی و اجتماعی درپی داشته باشد.

وی گفت: حدود یک سوم قربانیان حوادث ترافیکی در کشور ما متاهل هستند، یعنی سالانه تعداد زیادی زن بی‌سرپرست و چندین هزار کودک یتیم می‌شوند.

وی افزود: با اندکی تامل به این موضوع می‌بینیم امروزه حوادث رانندگی در کشور به صورت یک اپیدمی در آمده و کمتر روزی شاهدیم که خبری از تصادفات به گوش مردم نرسد.

ستوانیکم ابراهیمی گفت: یکی از موضوعات حائز اهمیت در خصوص وقوع این تصادفات، عدم‌توزیع و پراکندگی تعطیلات در کشور است. بار‌ها از طریق رسانه‌ها و جراید شنیده و خوانده‌ایم که تصادفات و تلفات رانندگی زیادی در ایام نوروز، تابستان و سایر تعطیلات در کشور رخ داده است.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران افزود: مردم باید درخصوص تعطیلات حق انتخاب داشته باشند و مسلم است همه شهروندان نمی‌خواهند چند روز پشت سر هم تعطیل باشند و باید تعطیلات در طول سال تقسیم شود تا افراد بتوانند برای ایام تعطیل خود برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی گفت: کشور ما تنها کشوری است که تعطیلات خود را بر اساس ۲ تقویم تنظیم کرده است.

وی افزود: با توجه به تغییرات تقویم قمری و چرخش آن، در مواردی تعطیلات مذهبی با تعطیلات ملی یا آخر هفته کشور همراه و این موضوع موجب افزایش روز‌های تعطیل در کشور می‌شود.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران گفت:: قطعا تعطیلات زیاد، تبعاتی به همراه دارد که تبعات اقتصادی آن پررنگ‌تر و قابل تامل‌تر است به طوریکه هرچه تعطیلات افزایش پیدا کند در عمل با کاهش روز‌های کاری در کشور مواجه می‌شویم و به تبع آن میزان تولید داخلی نیز کاهش یافته و موجب کاهش ارزش افزوده در عرصه ملی می‌شود.

ستوانیکم ابراهیمی افزود: تعطیلات بلند مدت و عدم توزیع سفر‌ها موجب افزایش ترافیک و تصادفات رانندگی شده که این امر نیز با توجه به هزینه ها‌ی اقتصادی و اجتماعی تصادفات رانندگی که حدود ۸ درصد تولید ناخالص داخلی است هزینه بالایی بر دوش دولت قرار می‌دهد.

وی گفت: ضروری است مراکز تصمیم گیری کشور ساماندهی تعطیلات کشور با هدف نظم‌بخشی را به صورت ویژه در دستور کارخود قرار دهند تا به واسطه این توزیع زمانی، علاوه بر امکان مدیریت سفر توسط شهروندان، در سازمان‌ها و نهاد‌های متولی سفر نیز امکان برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق‌تر به وجود آید و سفری ایمن و شیرین برای هموطنان رقم زده شود.

انتهای پیام/آ

لزوم بازنگری تعطیلات کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار