حسینی در گفت‌وگو باشگاه خبرنگاران جوان:

ایران باید قاطعانه در برابر زیاده خواهی هاى آمریکا ایستادگی کند/مذاکره جدید هیچ توجیهی ندارد

دبیرکل کانون دانشگاهیان گفت: جمهوری اسلامی ایران باید قاطعانه در برابر زیاده خواهی هاى آمریکا ایستادگی کند.

ایران باید قاطعانه در برابر زیاده خواهی هاى آمریکا ایستادگی کند/مذاکره جدید هیچ توجیهی نداردسیدمحمدحسینى دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامى در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اقدامات اخیر ترامپ مبنی بر گذاشتن شروط چهارگانه برای امضای برجام، اظهار کرد: از همان ابتدا که در دوره اوباما برجام امضاء و بعد اجرایى شد آمریکایی‌ها به تعهداتشان پای بند نبودند و در دوره ترامپ نیز نقض تعهدات آمریکا آشکارتر شد.

وی افزود: به بهانه‌ها و عناوین مختلف این توافق بین المللی نقض شد و حتی ترامپ ایده مادر تحریم‌ها را مطرح کرد و الان برخلاف ضوابط بین اللملی و الزامات برجام، ١٤ شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانی را به لیست تحریم‌ها اضافه کرده است.

حسینی تصریح کرد: آمریکایی‌ها با فضاسازى رسانه اى سعی دارند این تحریم‌ها را ... هسته‌ای جلوه دهند، در حالیکه در شروط جمهوری اسلامی هر تحریم جدید تحت هر عنوانی مثل حقوق بشر و موشکى به معنای نقض توافقات و شروط ایران تلقی می‌شود.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامى بیان کرد: ترامپ و سردمداران کاخ سفید بار‌ها ایران را تهدید کرده‌اند که از برجام خارج می‌شوند، اما کاملا مشخص است که از این رجزخوانى و تهدید توخالى به عنوان دستاویزی برای امتیازگیری بیشتراز ایران استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها با برجام توانسته‌اند فعالیت و توسعه صنعت هسته‌ای ایران را محدود کنند و به ازاى آن قرار بود که جمهوری اسلامی ایران از مزایای این توافق چندجانبه مانند سهولت ارتباط با بانک‌های اروپایی بهره‌مند شود که چنین نشد.

حسینی تأکید کرد: محدودیت ها به صورتی است که حتى سفارتخانه‌های ایران در کشور‌های اروپایی نمی‌توانند در بانک‌های معتبرحساب داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اذعان کرد: در واقع به دلیل همین تحریم‌ها است که کشتی نفتکش ایرانی با اسم سانچی و با پرچم پاناما محموله ها را جابجا می‌کرد و این مسئله مایه تأسف است، چرا که آقای روحانی با قاطعیت اعلام کرده بود تمامى تحریم‌ها در روز اجرایى شدن برجام یکجا برداشته خواهد شد، اما بعد از گذشت چند سال کماکان این تحریم‌ها پابرجا مانده است.

وی گفت: آمریکا همچنین می‌خواهد با اعمال فشار، توسعه فعالیت‌های موشکی ایران را متوقف کند و حتی برای تمدید برجام درآینده ٤ شرط گذاشته که این خواسته ها به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

حسینی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران باید قاطعانه در برابر زیاده خواهی هاى آمریکا ایستادگی کند، چرا که بعد از توافق، مذاکره جدید هیچ توجیهی ندارد و پذیرش چنین شروطی صددرصد با امنیت ملی و منافع کشور مغایرت دارد و بر فرض اگر ایران شروط جدید ترامپ را نیز بپذیرد، مطمئنا ایالات متحده باج خواهى دیگرى رامطرح خواهد کرد و پایانی جز براندازی نظام اسلامی در این ماجرا وجود نخواهد داشت.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامى گفت: جمهوری اسلامی ایران باید صراحتا اعلام کند نگران خروج آمریکا از برجام نیست، چرا که اگر برجام آثار مثبتی برای ایران نداشته باشد، بود و نبودش فرقی نخواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر آمریکا ادعا می‌کند که از برجام خارج نشده، اما عملا از این قطعنامه خارج شده، چرا که نقض برجام به معنای عدم التزام به مفاد آن است که بار‌ها تحقق یافته، اما آمریکا به دلایل منافعش قصد ندارد به صورت علنی از این قرارداد خارج شود تا در نزد افکار عمومی دنیا و هم پیمانان خود ناقض این توافق چندجانبه تلقى نشود.


انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، اصولگرایان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار