برفی روبی هزار و ۱۰۰ کیلومتر از جاده های برفی مازندران

راهداران هزار و ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های برفی مازندران را از آغاز آذر امسال تاکنون برف روبی کردند.

محسن هاشمی رئیس مرکز مدیریت راه‌های مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: راهداران زمستانی با بارش برف و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی استان، در گردنه‌های برفگیر مستقر و آماده امدادرسانی به رانندگان گرفتار در برف هستند.

وی افزود: بیش از هزار و ۱۰۰ کیلومتر جاده‌های برفی مازندران از آغاز آذر امسال تاکنون برفی روبی شد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های مازندران با بیان اینکه حدود ۲۵ هزار تن نمک و ماسه امسال در تمام راهداری‌های استان ذخیره شده است، گفت: در این مدت حدود هزار تن نمک پاشی در سطح جاده‌های برفی مازندران انجام شده است.

هاشمی افزود: در این مدت به ۷۰ خودروی گرفتار در برف و حادثه دیده امدادرسانی شد و ۱۵ نفر نیز در راهدارخانه‌های استان اسکان یافتند.

وی گفت: ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری با فعالیت ۳۲۰ راهدار در قالب ۳۳ اکیپ در فصل زمستان مستمر و مداوم آماده جهت انجام راهداری زمستانه هستند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های مازندران افزود: ۲۲ باب راهدارخانه نیز جهت عملیات راهداری زمستانی شامل امدادرسانی، اسکان مسافران در راه مانده تجهیز شدند.

هاشمی با بیان اینکه راهداران اکنون در ۱۵ گردنه برفگیر و صعب العبور استان مستقر شدند، افزود: این افراد با همه تجهیزات راهداری تا پایان زمان پیش بینی شده از سوی سازمان هواشناسی، درگردنه‌های برفگیر و صعب العبور برای خدمات رسانی به مسافران مستقر خواهند بود.

وی گفت: زمان استقرار زمستانی راهداران در جاده‌های مازندران اول آذر تا پایان تعطیلات نوروز خواهد بود.

هاشمی از همه هموطنان که قصد تردد در محور‌های کوهستانی مازندران را دارند خواست با تجهیزات زمستانی مثل زنجیر چرخ و لباس‌های گرم اقدام به مسافرت کنند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های مازندران افزود: منظور از راهداری زمستانی، همه فعالیت‌ها و اقداماتی است که در مقابله با برف، یخ، کولاک و بهمن در مناطق برفگیر، یخبندان؛ کولاک گیر راه‌ها به وسیله نیرو‌های راهدار و با بهره گیری از ماشین آلات و تجهیزات خاص راهداران زمانی انجام می‌شود تا راه برای تردد وسایل نقلیه باری و مسافری آماده شود.

انتهای پیام/آ

جاده‌های مازندران برفی روبی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.