اکبری گفت: دولت برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی مصرف آب در کشور ۳۲هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفت که تاکنون ۱۵هزارمیلیارد ریال آن تخصیص یافته است.


تخصیص 15 هزار میلیارد ریال اعتبار به بهینه‌سازی مصرف آببه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علی‌مراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از باغ های شهرستان اسدآباد اظهار کرد: طرح بهینه سازی مصرف آب امسال ۲۷۲ هزار هکتار طرح در حال اجرا است که ۱۲۲ هزار هکتار به پایان رسید و مابقی نیز در دست اجراست.

وی رویکرد دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی را ارتقای بهره وری با افزایش کارآیی مصرف آب دانست و افزود:رفع مشکلات باغداران کشور و افزایش تولید می تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به اقدامات خوب استان همدان در راستای طرح های بهینه سازی مصرف آب اشاره کرد و افزود: همدان در این زمینه رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

اکبری ادامه داد: بنابر آمارهای موجود امسال ۱۰ هزار هکتار طرح در همدان اجرا شده و ۸۰۰ میلیارد ریال در این رابطه هزینه شده است.

وی به اختصاص یک هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های بهینه سازی مصرف آب در باغ های همدان اشاره کرد و گفت: از این میزان یک هزار میلیارد ریال برای طرح های آبیاری تحت فشار و مابقی برای تجهیز و نوسازی و قنوات است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: دولت تدبیر و امید سرمایه گذاری های خوبی در بخش آب صورت گرفته و هیچگونه محدودیت اعتباری برای توسعه روش های مدرن آبیاری وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارتقای بهره وری رویکرد دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار