پس از واقعه ناگوار زلرله ۷/۳ریشتری در استان های کرمانشاه؛تبعات این بلای طبیعی از ابعاد مختلف بررسی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  پس از واقعه ناگوار زلرله ۷/۳ریشتری در استان های کرمانشاه؛تبعات این بلای طبیعی از ابعاد مختلف بررسی شد و حمایت ها در قالب امداد های روانی و فرهنگی به مناطق زلزله زده تزریق شد.
هلال احمر یکی از نهادهای مسئول در برابر نیازهای مردم بود که علاوه بر کمک های غذایی،دارویی تیم های حمایتی اش را به شهرستان های مذکور طی برنامه ریزی مدون فرستاد تا از آلام مردم به خصوص کودکان و بانوان به طریقی بکاهد و شوک و استرس ناشی از زلزله را در منطقه و محلات مختلف کم کند.

حمایت های روانی هلال احمر پس از زلزله توسط تیم سحر برای دانش آموزان

 معصومه سلیمانی از امدادگران فرهنگی هلال احمر در خصوص جزئیات این اقدامات توضیح می دهد:
تیم سحر برای سومین بار پس از زلزله ۲۱آبان استان کرمانشاه نیروهایی از سازمان جوانان هلال احمر را ماموریت می بخشد تا در این نیکوکاری انسان دوستانه شرکت کند امروز همراه جوانان هلال احمر استان همدان هستیم که دو تیم با اقدامات مختلف هستند.
تیم اول متشکل از پزشک،مددکار اجتماعی و روان شناس می باشند که به چادرهای مختلف ساکن محله ها می روند و پای درد دل های مردم مصیبت زده به خصوص بانوان و کودکان می نشینند.

حمایت های روانی هلال احمر پس از زلزله توسط تیم سحر برای دانش آموزان

 گروه دوم امدادگران فرهنگی هستند که متشکل از چند نجات گر هلال احمر و مجری و مربیان برنامه های کودک و نوجوان استان همدان که برنامه های مختلفی از جمله آموزش نقاشی،بازی و سرگرمی،ایستگاه شعر خوانی و قصه گویی برگزار می کنند.

 زینب یعقوبی از روانشناسان تیم می گوید: استرس ناشی از زلزله هنوز بر روح و تن کودکان و بانوانی است که شوک و آشفتگی بر تنشان سایه افکنده و چون از حساس ترین قشر جامعه هستند نیاز هست که بیشتر مورد بررسی و توجه قرار گیرند.
ما محله به محله و چادر به چادر تیم را به خانواده ها معرفی می کنیم و روان درمانی و در صورت نیاز حتی تجویز دارو را در دیتور کار خواهیم داشت.

حمایت های روانی هلال احمر پس از زلزله توسط تیم سحر برای دانش آموزان
در صورت وجود موارد حاد که نیاز به حمایت بیشتر دارد به تیم بعدی که در منطقه حضور خواهند یافت گزارش داده می شود خدمات بیشتری را به اشخاص آسیب دیده ارائه دهند.

اقداماتی برای امداد فرهنگی در مدارس سرپل ذهاب انجام می شود؛از این رو به شهرک صدرا و آموزشگاه دخترانه لاله می رویم.
کانکس هایی در حیاط مدرسه برای دانش آموزان تعبیه شده که کلاس درس محسوب می شوند و سور و نشاطی در حیاط مدرسه برپاست که نشان از تغییر روحیه دانش آموزان این محله دارد.
گروههای مختلفی در حیاط مدرسه دانش آموزان را با اشتیاق دور خود جمع کرده اند.
دانش آموزان در ایستگاههای نقاشی،قصه گویی،سرگرمی،ماروپله تا آموزش کمک های اولیه دور مربیان حلقه زده اند و خود را برای مانور زلزله آماده می کنند.

حمید رضا کاظمی از مربیان برنامه های کودک و نوجوان است که با اظهار خوشحالی از حضور و خدمات رسانی به کودکان سببی برای شادی بچه هاست گفت:در استان همدان مرا با نام عموصفا می شناسند و در بازه های مختلف زمانی که در این مناطق حصور داشتم شاهد بازسازی روحیه کودکان بودیم.
وی لزوم چنین برنامه های مفرح و سرگرم کننده ای را ضروری دانست و افزود:درخواست موکد داشتیم که حداقل در ماه یک یا دو بار در مدارس حضور داشته باشیم و با معرفی بازی و سرگرمی های محلی موثر در تغییر روحیه کودکان دانش اموز باشیم.

نیکو ملکی از دانش آموزان پایه دوم رشته تجربی این اموزشگاه است و می گوید :
در این مدت خیلی اتفاقات بعد از زلزله خانواده مرا ناراحت کرد
و از همه بیشتر مرگ دختر عمویم که همبازی ام بود.
روز اول که دیوارهای مدرسه را ترک خورده را دیدیم گریه کردیم،تحمل دیدن دیوارهای ترک خورده مدرسه و رغبتی برای درس خواندن نداشتیم اما با گروه عموصفا که بازی و سرگرمی ها را به ما یاد داد و عمو دارت که بچه ها این اسم را روی ایشان گذاشته اند حال ما را خیلی بهتر کرد. با ما صحبت کردند که باید این اتفاقات ناگوار را در زندگی بپذیریم و توان خود را افزایش دهیم.

نویسنده:سپیده امیری

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.