اجرای طرح پیاده‌روی از خانه تا مدرسه در شیراز

طرح پیاده‌روی بزرگ از خانه تا مدرسه با حضور دانش‌آموزان در ۱۰ مدرسه شهر شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمیدرضا قاسم‌پور رئیس مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز از برگزاری طرح پیاده‌روی از خانه تا مدرسه در ۱۰ مدرسه خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این طرح، ایجاد انگیزه و علاقه بین پدر و مادر با فرزندان و تغییر عادت‌های آن‌ها از کم‌تحرکی به سمت ورزش و پیاده‌روی است.

وی با فراخواندن دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌ها و سازمان‌ها به اهمیت توجه به امر ورزش و فرهنگ‌سازی عمومی، افزود: یکی از نگرانی‌های خانواده‌ها برای موضوع پیاده‌روی فرزندان از خانه به مدرسه، نبود فضای مناسب و امنیت در مسیر است که انتظار داریم با حمایت شهرداری و نیروی انتظامی و ایجاد فضای مطلوب این موضوع مهم انجام شود.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز بیان کرد: مساله مهمی که افراد و جامعه را درگیر کرده است، مساله کمبود تحرک بدنی و ورزش بین مردم است که در اثر آن عارضه چاقی و بیماری‌های مختلف شیوع پیدا کرده است.

مرادیان گفت: شیوع چاقی و افزایش وزن در نوجوانان و جوانان بیشتر شده است با توجه به اینکه فرزندان جامعه آینده‌سازان کشور هستند، چاقی و افزایش وزن در سنین نوجوانی و جوانی سلامت نسل آینده را بیشتر با خطر مواجه می‌کند و چاقی، پرخوری و کم تحرکی زمینه را برای بروز بیماری‌های غیرواگیر به ویژه بیماری‌های قلبی عروقی فراهم می‌کند.

وی اظهار داشت: این طرح سبب تشویق والدین، فرزندان، معلمان، مدیران مدرسه و متولیان سلامت شده تا این پیام را به دانش‌آموزان و نسل آینده برسانیم که موضوع "تحرک و وررزش" یکی از نکات مهمی است که باید به آن اهمیت بیشتری داده شود.
انتهای پیام/ر

پیاده‌روی دانش آموزان از خانه به مدرسه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار