چاووش‌اوغلو: عملیات ترکیه در سوریه به عفرین محدود نمی‌شود

وزیر خارجه ترکیه گفت اقدامات نظامی این کشور در چارچوب عملیات «سپر فرات» در سوریه، تنها به عفرین محدود نخواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون تی‌آر‌تی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، گفت گام‌هایی که این کشور در سوریه علیه حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و حزب اتحاد دموکراتیک کرد‌ها (پ‌ی‌د) برخواهد داشت، به عفرین محدود نخواهد شد.

او پس از شرکت در نشستی با موضوع کره شمالی در ونکوور کانادا در گفتگو با خبرنگاران گفت: درباره نیروی امنیت مرزی که قرار است با مشارکت «گروه‌های تروریستی پ‌ک‌ک- پ‌ی‌د» در شمال سوریه تشکیل شود با رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا به صورت صریح گفتگو کردم.

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: اگر چنین طرحی اجرا شود، روابط ترکیه و آمریکا به صورت غیر قابل بازگشت آسیب خواهد دید. این موضوع را برای تیلرسون تشریح کردم که حمایت آمریکا از «گروه تروریستی» یگان‌های مدافع خلق و خودداری از استرداد فتح‌الله گولن به روابط دو کشور زیان وارد کرده است.

چاووش‌اوغلو اضافه کرد: در کنار این دو مسئله موضوع تشکیل نیروی امنیت مرزی نیز گامی اشتباه است که می‌تواند روابط دو کشور را به صورت جدی با خطر مواجه کند و روابط ما را با آمریکا وارد روند غیر قابل بازگشت کند.

او در ادامه گفت: تیلرسون به من گفت که نباید به خبر‌هایی که در روزنامه‌ها منتشر می‌شود، اعتماد کنید. من نیز به وی این موضوع را گوشزد کردم که این‌ها فقط خبر‌های مطبوعات نیست، بلکه اظهارات فرماندهان آمریکایی است. به تیلرسون خاطرنشان کردم که مایل نیستیم روابط ترکیه با آمریکا به آن نقطه برسد.

وزیر امور خارجه ترکیه تأکید کرد آنکارا به اقدامات «تروریست‌های پ‌ک‌ک و ی‌پ‌گ» علیه نیرو‌های ناظر در ادلب و نیرو‌های این کشور در منطقه عملیات سپر فرات همچنین نیرو‌های ارتش آزاد سوریه پاسخ خواهد داد.

چاووش‌اغلو تاکید کرد: به تیلرسون گفتم که هیچکس نباید رو در روی ما قرار گیرد؛ زیرا گام‌های ما علیه این گروه به عفرین محدود نخواهد شد و (عملیات در) منبج و شرق فرات نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

سخنان چاووش‌اغلو درباره عملیات نظامی ترکیه در سوریه

برچسب ها: سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار