نجفی در نطق میان دستور:

لایحه بودجه به منظور شفافیت و پاسخگو بودن باید اصلاح شود

نماینده مردم تهران گفت: اصلاح بودجه در راستای شفافیت، پاسخگویی و جلوگیری از هرزروی درآمدهای عمومی در حوزه‌های فاقد اولویت ضروری است.

لایحه بودجه به منظور شفافیت و پاسخگو بودن باید اصلاح شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا نجفی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در نطق میان دستور و در صحن علنی مجلس اظهار کرد: شرایط اجتماعی ایران از دید بخشی از مردم و گروه‌های اجتماعی رضایت بخش نبوده و آنها از شرایط اقتصادی و محیط اجتماعی ناراضی هستند و قدرت خرید را از دست داده‌اند.

وی افزود: این قشر معتقدند که زیست پذیری در شهرها کاهش یافته و بسیاری از آنها در تنگنای اقتصادی و نبود امنیت شغلی به سر می‌برند و در نگاه به آینده جنبه‌های امیدبخش اندکی نظاره می‌کنند.

نجفی تصریح کرد: شاید بتوان گفت احساس زوال اجتماعی در بین این بخش از هموطنان در حال گسترش است و میزان نارضایتی‌ها به وضوح در روزهای اخیر هویداست و نیازی به تذکر ندارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بیان کرد: صدای نارضایتی شاید گاهی نا به هنجار باشد و مورد سوء استفاده دشمنان قرار گیرد اما صدا را باید با دقت و دلسوزی شنید، مشکلات در حال تشدید است و سیاست‌هایی که باید به کاهش چالش‌ها منجر می‌شد کارآمد نبوده و انسجام سیاستی ضرورتی بیش از پیش یافته چرا که برخی سیاست‌ها یک جانبه و مقطعی است.

وی ادامه داد: برخی سیاست‌ها نیز در تعارض با یکدیگر قرار دارد و مجموعه‌ای از عوامل به ناکارآمدی سیاست‌ها منجر شده است.

نجفی تأکید کرد: معضلات پیچیده‌ای که حالت بحرانی یافته بخش‌هایی از جامعه را در تقابل با حکومت قرار داده و چالش‌های مذکور بین نخبگان به تشدید اختلاف بر سر راه حل و شیوه مواجه با مشکلات دامن می‌زند و احتمالا شکاف‌های جدی ایجاد می‌کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر اذعان کرد:‌ روشن است که چنین وضعی قابل ادامه نیست و روز به روز این مسئله در گفتگوهای عمومی و میان روشنفکران و محافل اجرایی پررنگ‌تر می‌شود و این سوال به وجود می‌آید که راه حل چیست و چه می‌توان کرد.

وی تصریح کرد: ما تا ابد فرصت نداریم و باید امروز برای اصلی‌ترین مسائل کشورمان به اتفاق چاره اندیشی کنیم و باور کنیم که تنها راه حل، بسیج تمامی ظرفیت‌ها بوده و باید راه شهدا را طی کنیم.

نجفی خاطرنشان کرد: زمان آن رسیده که رهبران ارشد جناح‌های سیاسی منشور وفاق ملی را تدوین و عملیاتی کنند چرا که مشکلات پیچیده شده و فساد ریشه دوانده است و بدیهی است که ظرفیت حل مسائل با کاهش روبه رو است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد:‌همزمان دشمنان ریز و درشت چشم به نقطه ضعف‌های کوچک ما دارند تا در رقابت‌های منطقه‌ای و ژئوپلتیک بر ما چیره شوند و این مسائل ضرورت وفاق ملی را دو چندان می‌کند.

وی تأکید کرد:‌ در صورت عدم اتخاذ سریع استراتژی وفاق، مشکلات بحرانی و در هم تنیده خواهند شد و استراتژی شکاف سپردن امور به نااهلان ایران و نظام را درگیر مشکلات تمام عیاری می‌کند.

نجفی ادامه داد: مشکل نابرابری و طرد اجتماعی، فقر و محرومیت از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بیان کرد:‌ اگر مشکلات فوق حل نشوند امنیتی شده و باعث سوء استفاده دشمنان خواهند شد و لازم است تأکید کنم که هنوز نیز این گره‌ها با دست باز می‌شوند اما با وفاق و دست در دست یکدیگر برای حل بحران‌ها بکوشیم.

وی افزود: اگر امروز به وفاق برای مردم ایران و نظام نرسیم قاطعانه می‌گویم که بحران‌های مذکور تبدیل به بحران ناکارآمدی، مشارکت و بروز نارضایتی‌های گسترده‌تر منجر خواهد شد و نباید فراموش کنیم که چند پارگی جهان ادراکی جامعه در کنار کمبود انسجام اجتماعی و اختلال در فرآیندهای جامعه پذیری و نظارت اجتماعی- اخلاقی به واسطه ضعف نهادهای وابستگی بستر اجتماعی ایران را به شتاب دهنده قوی برای تشدید بحران‌های پیچیده تبدیل کرده است.

نجفی ادامه داد: مقدمات وفاق تمهید گفتگوی ملی در بالاترین سطح است بدین منظور همه دست اندرکاران کشور باید با مسئولیت پذیری تمام گام‌های اصلاح و بهبود را از خود آغاز کنند و بدون پذیرفتن مسئولیت‌ها و تجدید نظر در سیاست‌ها و پذیرش هزینه‌های تغییر و بهبود همچنان در چنبره انبوهی از مشکلات حل نشدنی و بحرانی در خواهیم ماند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در پایان خاطرنشان کرد:‌ اصلاح بودجه در راستای شفافیت، پاسخگویی و جلوگیری از هرزروی درآمدهای عمومی در حوزه‌های فاقد اولویت ضروری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۷ دی ۱۳۹۶
چرا متن کامل صحبت های ایشون رو پوشش ندادید و بخش هایی از اون رو انتخاب کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۷ دی ۱۳۹۶
بنزین اگر گرون شه همه چیز گرون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۷ دی ۱۳۹۶
بنزین اگر گرون شه همه چیز گرون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۷ دی ۱۳۹۶
خدا کنه همه چیز ارزون شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۷ دی ۱۳۹۶
لطفا یارانه ها را قطع نکنید
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۱۵:۰۳ ۲۷ دی ۱۳۹۶
بازنشسته ها باید بروند سراغ کار ازاد.....چرا اقایان میزهای خود را رها نمی کنن....وقانون می گذارن..دوباره بر گردن سر همان میز .وحقوق مضاعف بگیرن...کی جا برای جوانان خالی می شود؟
آخرین اخبار