ورمزیار: برخی دستیاران جرأت نزدیک شدن به سرمربی تیم را ندارند

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: متاسفانه در فوتبال ایران برخی از دستیارانِ سر مربی جرات نزدیک شدن به او را ندارند چه رسد به گوشزد نکات فنی!

صادق ورمزیار کارشناس فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره وجود رابطه فامیلی  در فوتبال ایران اظهار کرد: این مربیان افرادی را به عنوان دستیار انتخاب می کنند که در گذشته با آنها کار کرده اند و شناخت خوبی از آنها دارند. مربیان کارهای فنی را بین دستیاران خودشان تقسیم بندی می کنند تا کارها به خوبی پیش برود.

ورمزیار در ادامه گفت: اگر دستیاران از سوی سرمربی انتخاب شوند در آن صورت آنها می توانند کار فنی سرمربی را به چالش بکشند. متاسفانه در برخی از تیم های ایرانی ما شاهد این هستیم که برخی از دستیاران جرات نزدیک شدن به سرمربی تیم را ندارند تا نکات فنی را به او گوشزد کند.

او ادامه داد:چون کارهای تکنیکی بین مربیان در تمرینات تقسیم می شود بر همین مبنا سرمربیان افرادی را برمی گزینند که هماهنگ با کارهای فنی تیم باشد. در ضمن این مسئله حق طبیعی هر سرمربی است که دستیارانش را با انتخاب خودش معرفی کند. به هر حال این را باید عنوان کنم که هر سرمربی با خودش چند دستیار به ایران می آورد تا کمک او حال باشند و بتوانند کارهای فنی تیم را به خوبی انجام دهند.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره اینکه مربیان نباید تخصص داشته باشند،بیان کرد: به طور حتم مربیان باید مدارک لازم در زمینه مربیگری را داشته باشند تا در تیم ها به موفقیت برسند. اگر مربیان مدرک نداشته باشند در آن صورت قرارداد بستن با آنها درست نیست چرا که سازمان لیگ بدون مدرک اجازه نشستن به مربی را روی نیمکت نمی دهد.

او درمورد حضور پسر شفر به عنوان آنالیزور در تیم استقلال گفت: در سال های گذشته افرادی در باشگاه استقلال بودند که بدون مدرک در بخش آنالیزوری فعالیت می کردند و پسر شفر هم از این موضوع مستثنی نیست. ساناک و میگوئل کولی مدرک مربیگری را دارند و از این لحاظ دچار مشکل نیستند. آنالیزورها بدون مدرک هم به خوبی نحوه بازی حریف را تجزیه و تحلیل می کنند و هیچ گونه مشکلی هم پیش نمی آید.

ورمزیار درباره حضور برادر برانکو ایوانکوویچ در تیم پرسپولیس عنوان کرد:چون تیم پرسپولیس رقیب رودررو و سنتی تیم ما محسوب می شود به همین دلیل ترجیح می دهم تا در این باره اظهار نظر نکنم اما با این وجود به بردار برانکو احترام می گذارم.

پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره مربیگری محمد دایی هم در تیم سایپا گفت: به طور حتم علی دایی توانایی های در زمینه فنی در برادرش محمد دیده است که او را به عنوان دستیارش در تیم سایپا انتخاب کرده است.

بازیکن اسبق تیم استقلال در مورد اینکه چرا در فوتبال ایران سرمربیگری نمی کند، اظهار داشت: یک سری مربیان با یکدیگر بهتر می توانند در یک تیم همکاری کنند و شناخت خوبی از افکار یکدیگر دارند. به طور قطع یقین مربیان در زمان حضور در یک تیم سه دستیار را با خود می آورند تا با کمک آنها تیم را هدایت کنند. این مسئله در تمام دنیا طبیعی است که هر سرمربی با خود دستیارانی می آورد تا در رشد و پیشرفت آن سرمربی موثر باشند. ساناک و کولی مربیان کاربلدی هستند و پسر شفر هم به خوبی کار آنالیزوری در استقلال انجام می دهد. باز هم تاکید می کنم که هر سرمربی دوست دارد در تیمش به موفقیت برسد و برهمین اساس از اشخاصی استفاده می کند که در موفقیت تیم تاثیر گذار باشند. معتقدم که اگر در راستای موفقیت تیم در نقل و انتقالات اقدامی صورت بگیرد در‌ آن صورت مشکلی پیش نمی آید.

ورمزیار در ادامه صحبت هایش درباره‌ آکادمی باشگاه استقلال هم تصریح کرد: برخی از تیم ها در گذشته به راحتی هر چه تمام تر گل های زیادی را به تیم های پایه ما می زدند اما اکنون نتایج بهتری در مقابل این تیم ها بدست می آوریم. تیم پایه استقلال چند روز پیش یک بازی تدارکاتی را برابر تیم بزرگسالان انجام داد که در این بازی وینفرد شفر سرمربی استقلال از نحوه عملکرد چند بازیکن تیم ما ابراز رضایت کرد. برخی از بازیکنان تیم آکادمی آن قدر خوب بازی کردند که امکان دارد که قرارداد پنج ساله با آنها بسته شود. شک ندارم که همین بازیکنان می توانند در صورت نگه داری و محافظت آینده استقلال را تضمین کنند. همچنین قرار شده روز شنبه یک دیدارتدارکاتی را با تیم نوجوانان کشورمان انجام دهیم و مطمئنم که چند بازیکن ما به تیم ملی نوجوانان فراخوانده می شوند. در کل آکادمی ما نسبت به سال های گذشته بدون حاشیه و هیچ مشکلی به کار خود ادامه می دهد.

انتهای پیام/

اظهارات ورمزیار در مورد رابطه های فامیلی در فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار