ولایتی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان؛

به هیچ بیگانه‌ای اجازه بازدید از مراکز نظامی را نمی‌دهیم/ برجام قابل مذاکره مجدد نیست

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری گفت: نه به آمریکایی‌ها و نه به هیچ بیگانه‌ای اجازه بازدید از مراکز نظامی‌مان را نمی‌دهیم.

به هیچ بیگانه‌ای اجازه بازدید از مراکز نظامی را نمی‌دهیم/ برجام قابل مذاکره مجدد نیستبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری بعد از دیدار با رئیس پارلمان سوریه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اجلاس پارلمان‌های کشورهای اسلامی از 57 کشور 46 کشور شرکت کردند که این نشان دهنده روابط خوب ایران و کشورهای اسلامی است.

 وی با اشاره به حضور هیئت پارلمان سوری در این اجلاس بیان کرد: ایران و سوریه دارای روابط استراتژیک و همه جانبه هستند و ما با همکاری توانستیم در مقابله با تروریست‌ها و سیاست‌های غلط آمریکا در منطقه بایستیم و بر آنان پیروز شویم. 

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری تصریح کرد: اینکه آمریکایی‌ها، برخی کشورهای غربی وچند کشور مرتجع می‌گویند که ایران نباید در منطقه نفوذ داشته باشد در واقع عکس‌المعمل شکست‌های منطقه‌ای آنان است.

 ولایتی با اشاره به شکست آمریکا در عراق گفت: عراقی‌ها با وحدت و همدلی  و اقدامات شایان توجه حشدالشعبی توانستند بر تروریست‌های داعشی پیروز شوند؛ ملت و دولت سوریه هم توانستند با اتحاد و آتش افروزی‌های آمریکا غلبه کنند و تروریست‌ها را از کشورشان بیرون کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به شکست توسعه‌های آمریکا در لبنان تصریح کرد: آمریکا توطئه ای برای تجزیه عراق داشت، اما شکست خورد همچنین توطئه آنان برای ایجاد آشوب در کشورمان هم به شکست منجر شد.

 وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با وجود تلاش‌های بسیار نتوانستند به اهدافشان برسند گفت: رئیس جمهور آمریکا می‌گوید ایران نباید امکانات دفاعی داشته باشد؛ در حالی که دشمنان ایران تا دندان مسلح هستند.

 ولایتی با تاکید بر اینکه حضور در منطقه حق مسلم کشورهای منطقه است تاکید کرد: آمریکا چه بخواهد وچه نخواهد نفوذش در دنیا به پایان رسیده است.

 مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره اینکه هدف ترامپ از طرح مذاکرات مجدد چیست گفت: مذاکرات برجام نه تکرار خواهد شد و نه چیزی به آن اضافه می‌شود.

 وی بیان کرد: ادعاهای رئیس جمهور آمریکا به هیچ وجه مورد قبول جمهوری اسلامی نیست. یکی از ادعاهای ناحق آنان این است که می‌گویند ایران دفاع موشکی نداشته باشد،‌ طرح این موضوع زیاده‌خواهی آمریکا را نشان می‌دهد و ما تحت هیچ شرایطی درباره بنیه دفاعیمان با کسی مذاکره نمی‌کنیم.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: ترامپ با گذاشتن شروط برای ایران پایش را از گلیمش درازتر کرده است؛ رئیس جمهور آمریکا همچنین درخواست بازدید از مراکز نظامی ایران را کرده که باید بگویم نه به آمریکا و نه به هیچ بیگانه دیگری اجازه بازدید از مراکز دفاعیمان را نمی‌دهیم.

 وی با بیان اینکه برجام مورد توافق 7 کشور قرار گرفته ادامه داد: باید بند به بند برجام اجرا شود، زیاده خواهی ترامپ هیچ تاثیری بر جمهوری اسلامی ایران ندارد و ایران به همه تعهدات خود در برجام عمل کرده است.

 مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری تاکید کرد: بر اساس برجام باید تحریم‌های اقتصادی ایران بر طرف شود و اینکه ترامپ به بهانه دیگری می‌خواهد همان تحریم‌ها ر برقرار کند این با مواد 26، 27، 28، 29 برجام مغایرت دارد.

 انتهای پیام/

برچسب ها: ولایتی ، اجلاس ، احزاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۸ دی ۱۳۹۶
آمریکا حق ندارد در مسائل خاورمیانه دخالت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۸ دی ۱۳۹۶
نباید اجازه دهیم بیگانگان در امور داخلی ما دخالت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۸ دی ۱۳۹۶
احسنت به جناب اقای ولایتی صحبتش عالی و واقعا درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۸ دی ۱۳۹۶
آمریکا باید به تعهدات خود عمل کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۸ دی ۱۳۹۶
ما باید برابر کارهای آمریکا هم مانند خودشون واکنش نشان دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۲۸ دی ۱۳۹۶
ما نفهمیدیم بالاخره برجام خوب بود یا بد، اگه بد بود ما هم فسخش کنیم. اگه خوب بود این همه انتقاد واسه چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۲ ۲۸ دی ۱۳۹۶
صد باریکلا به شما شیر پاک خورده ایران که راه شیران ایران را در پیش داری.هرگز تن به خفت نخواهیم داد.چو ایران نباشد تن من مباد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۲ ۲۸ دی ۱۳۹۶
صد باریکلا به شما شیر پاک خورده ایران که راه شیران ایران را در پیش داری.هرگز تن به خفت نخواهیم داد.چو ایران نباشد تن من مباد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۳ ۲۸ دی ۱۳۹۶
امریکا باید بزانو در اوردن ملت ایران را به گور ببرد مرگ بر امریکا اسراییل مرگ بر ال سعود بی غیرت مرگ بر منا فقین بی خانمان در بدر مرگ بر مریم رجوی
Iran (Islamic Republic of)
احمد ا
۰۱:۴۸ ۲۸ دی ۱۳۹۶
درود بر شما اقای ولایتی این درسته شجاعت و قهرمان بودن ملت ایران را به امریکا و جهان اعلام کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۸ دی ۱۳۹۶
ایران اسلامی قدرت وایسادن جلوی زیاده‌خواهی‌های شیطان بزرگ را دارد.بالاخره زمان احترام گذاشتن به توان و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران فرا رسیده و تمام جهان باید به این پیشرفت صلح‌آمیز احترام بگذارند.
زنده باد ایران اسلامی و مردم شریف این مرزو بوم
درود بر رهبر مدبر جهموری اسلامی ایران آقای خامنه‌ای
زمان کوتاه آمدن جلوی اینگونه زیاده‌خواهی‌ها از طرف هر کشوری به پایان رسیده.
Germany
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۷ دی ۱۳۹۶
آفرین حرف حق رو زدی
آخرین اخبار