معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد سوء تفاهم‌های ایجاد شده پیرامون اخذ عوارض تردد از بزرگراه‌های پایتخت توضیحاتی داد.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیروز حناچی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد سوء تفاهم‌های ایجاد شده پیرامون اخذ عوارض تردد از بزرگراه‌های پایتخت اظهار کرد:  یکی از راهکار‌های تأمین هزینه‌های نگهداشت معابر حمل و نقلی در اکثر کلانشهر‌های دنیا، اخذ عوارض تردد از خودرو‌ها است.

وی افزود: در شهر تهران، اما چنین رویه‌ای موسوم نبوده و نیست، اما در حال حاضر به پیشنهاد روشنی در مورد آن دست پیدا نکرده ایم و چنین چیزی در دستور کار نیست، اما به هر حال می‌توانیم به آن فکر کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: در مورد پروژه‌های بزرگراهی که از این پس کار ساخت آن‌ها را شروع خواهیم کرد، می‌توانیم چنین نگاهی را از ابتدا داشته باشیم و به راحتی این کار امکان پذیر است.

حناچی تصریح کرد: البته در این قضیه هم بیشتر منظورمان بزرگراه‌هایی است که به طور کامل در داخل شهر واقع نشده اند، اما در شبکه حمل و نقلی می‌توانند مؤثر واقع شوند و یک امکان جدید برای تسهیل تردد در محدوده‌های اطراف پایتخت به حساب می‌آیند.

وی افزود: بزرگراه شهید شوشتری که کار احداث آن هنوز شروع نشده است را می‌توان به عنوان یک طرح مطالعاتی در این زمینه مورد بررسی قرار داد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: طرح این موارد همه در حد پیشنهاد بوده و اجرایی شدن آن مستلزم موافقت دستگاه‌های ذی مدخل و همچنین بررسی‌های جامع است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.