۱۲۰ سفیر سلامت دانشجو با شیوه‌های خودمراقبتی جوانان آشنا شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رقیه زیانی مسوول واحد آموزش سلامت مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز گفت: در دوره آموزشی شیوه‌های خودمراقبتی جوانان، دانشجویان با روش‌های پیشگیری از افسردگی و نشانه‌های آن آشنا شدند.

وی افزود: وظیفه سفیران سلامت، انتقال مطالب سلامتی به همکلاسی‌ها و اعضای خانواده است که می‌تواند، باعث ارتقای سطح سلامت جامعه شود.

زیانی اظهار کرد: خودمراقبتی، گام نخست سلامت و شامل فعالیت‌هایی است افراد و خانواده‌ها برای حفظ یا ارتقای سلامت، پیشگیری از ابتلا به بیماری، درمان و کاهش عوارض آن، انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: افسردگی یک اختلال روانی است و علامت اصلی آن احساس غمگینی مداوم و نداشتن علاقه به انجام اموری است که فرد پیش از این به راحتی انجام داده است، اگر این نشانه‌ها بیش از دو هفته طول بکشد و در عملکرد روزانه فرد اختلال ایجاد کند، به آن بیماری افسردگی گفته می‌شود.

زیانی ادامه داد: کاهش سطح انرژی، اشتها، کاهش یا افزایش میزان خواب، احساس اضطراب و بیقراری، تحریک پذیری، کاهش توان تمرکز، قدرت تصمیم گیری، احساس گناه، افکار خودکشی و آسیب به خود از دیگر نشانه‌های افسردگی است.

مسوول واحد آموزش سلامت مرکز بهداشت شهدای والفجر شیرا با تاکید به انجام ورزش، فعالیت‌های تفریحی مشترک، شرکت در میهمانی‌های خانوادگی، داشتن ارتباط جمعی و رعایت خواب مناسب و تغذیه سالم برای پیشگیری از افسردگی، تصریح کرد: افراد در صورت داشتن نشانه‌های افسردگی، برای درمان به مشاور و روان شناسان مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

این کارگاه آموزشی، به همت واحد آموزش سلامت مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز، در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد داریون برگزار شد.
انتهای پیام/ر

برگزاری دوره آموزشی شیوه‌های خودمراقبتی جوانان در داریون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار