کلنگ ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی شهرستان چابهار در هاله‌ای از ابهام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: پروسه انتخاب زمین زمان‌بر است و نمی‌توانم هیچ زمانی را برای آغاز عملیات احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی تعیین کنم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛محمود رضا میری در پاسخ به این پرسش که چرا عملیات احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار باوجود اخذ مجوز‌های لازم همچنان به تعویق افتاده است، اظهار داشت: ساخت این بیمارستان درگیر پروسه انتخاب زمین است و هنوز زمین قطعی برای آن در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: زمینی که در شهر چابهار برای احداث آن در نظر گرفته‌شده هنوز به تائید نهایی کارشناسان نرسیده و در حال بررسی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در پاسخ به این پرسش که عملیات ساخت بیمارستان حداقل در چه بازه زمانی شروع می‌شود، تصریح کرد: پروسه انتخاب زمین امکان دارد زمان‌بر باشد بنابراین هیچ زمانی را نمی‌توانم برای شروع عملیات احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار تعیین کنم و باید حتماً انتخاب زمین قطعی شود تا وارد مرحله انتخاب پیمانکار بشویم.

شهر ۲۷۰ هزارنفری چابهار پایین‌ترین سرانه فضای درمانی کشور را دارد؛ به ازای هر هزار نفر در این شهر نیم تخت بیمارستانی موجود است درحالی‌که میانگین تخت بیمارستانی در کشور به ازای هر هزار نفر ۱.۷ تخت است؛ هم‌چنین ضریب اشتغال تخت در تنها بیمارستان چابهار بیش از ۱۰۰ درصد است و این بیمارستان باآنکه به گواه مسئولان محلی به‌شدت فرسوده و قدیمی تنها مرکز درمانی مجهز شهر‌های چابهار، کنارک، نیکشهر، کنارک، قصرقند و... است و به جمعیتی بالغ‌بر ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر از مردم بلوچستان خدمت‌رسانی می‌کند.

کلنگ احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار دی‌ماه سال ۹۴ با حضور وزیر بهداشت به زمین زده شد و عملیات احداث آن باآنکه به گفته فرماندار هیچ محدویت مالی برای احداث وجود ندارد دو سال است به تأخیر افتاده است و همچنان درگیر انتخاب زمین است و این درحالی است که چابهار با توجه به شاخص‌های موجود نیاز فوری به ساخت یک مرکز درمانی مجهز دارد.

خبرنگار معصومه پرورش

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.