ساعی در سیزدهمین اجلاس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی:

کشورهای اسلامی با اتحاد و همبستگی پایدار خواهند بود

معاون نماینده پارلمان ایران گفت: تمامی کشور‌های اسلامی می‌توانند با اتحاد و همبستگی در تمامی حوزه‌ها موفق و پایدار باشند.

کشورهای اسلامی با اتحاد و همبستگی پایدار خواهند بودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا ساعی معاون نماینده پارلمان ایران در سیزدهمین اجلاس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی با بیان اینکه تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی از سال 2015 به پیشنهاد سازمان همکاری‌های کشورهای اسلامی انتخاب شد، گفت: این سازمان با عضویت 57 کشور دومین سازمان بین‌المللی پس از سازمان ملل متحد است.

وی ادامه داد: این سازمان از تمامی کشورهای عضو درخواست کرد تا به منظور معرفی شهرهای نمونه گردشگری جهان اسلام یکی از شهرهای خود را به عنوان نماینده آن کشور معرفی کنند که برای سال 2018 کلان شهر تبریز با توجه به ظرفیت‌های ویژه و بی‌نظیر خود به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس بیان کرد: پیش از این شهرهای قدس و قونیه به ترتیب به عنوان شهرهای نمونه گردشگری انتخاب شده بودند.

ساعی با اشاره به اینکه کلان شهر تبریز در تارک صنعت کشور چون نگینی خودنمایی می‌کند و از نظر دارا بودن فلاسفه، ادبا،‌ آثار تاریخی و گردشگری ظرفیت بسیار بالایی دارد، افزود: می‌توان از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد امیدواریم که این گزینش آغازی باشد برای رسیدن به اهدافی که به پشتوانه فرهنگ و علم و اعتقادات خود سزاوار آن است.

وی اظهار کرد: از تمامی نمایندگان کشورهای اسلامی دعوت می‌کنم تا در این رویداد بسیار مهم گردشگری جهان اسلام که در ماه مارس سال جاری آغاز خواهد شد در شهر تبریز حضور بهم رسانند.

ساعی تاکید کرد: امیدوارم که به یاری خداوند تمامی کشورهای اسلامی با اتحاد و همبستگی بتوانند در تمامی حوزه‌‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موفق و پایدار باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار