معاون درمان وزارت بهداشت مطرح کرد:

ساخت و نوسازی بیمارستان‌ها در شهرهای محروم استان در اولویت است

جان بابایی گفت: ساخت و نوسازی بیمارستان‌ها در شهرهای محروم در اولویت است.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قاسم جان بابایی در سفر خود به استان خوزستان با بیان  اینکه هر هفته سفرهایی به منظور بررسی کمبودهای درمانی به نقاط محروم کشور انجام می شود، گفت: پس از هماهنگی لازم با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مقرر شد بازدیدهایی از شهرهای مختلف به عمل آید.

وی ادامه داد: مهمترین معضل در اهواز، ساختمان قدیمی بیمارستان است که بیش از ۳۰ سال قدمت دارد و با توجه به اینکه هزینه کرد نگهداری آن بسیاربالاست، ضرورت دارد ساختمان درمانی جدیدی احداث شود تا دسترسی مردم به خدمات درمانی با مشکل مواجه نشود.

معاون درمان وزارت بهداشت اظهار کرد: خوشبختانه به لحاظ نیروی انسانی مشکل خاصی وجود ندارد و انواع پزشکان با تخصص های مختلف در منطقه حضور دارند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ساخت و نوسازی بیمارستان‌ها در شهرهای محروم در اولویت است افزون بر این نوسازی و توسعه فضای فیزیکی برخی بیمارستان‌ها، بررسی سطح امکانات درمانی و نحوه خدمات رسانی به مردم، مهمترین رویکرد وزارت بهداشت است تا با یک سیاست‌گذاری مناسب، مشکلات موجود مرتفع شوند.

جان بابایی بیان کرد: در شهر رامهرمز نیز معضل بیمارستان مطرح است که ضرورت دارد سازمان برنامه و بودجه تشکیلات جدیدی برای ایجاد بیمارستان های نوساز تعریف کند.

وی در خصوص وضعیت مراکز درمانی شهر ماهشهر گفت: بیمارستان ماهشهر از نظر فضای فیزیکی بسیار قدیمی است تلاش می کنیم در آینده شرایط فراهم شود و از طریق فاینانس بیمارستان جدید و مجهز جایگزین آن شود

معاون درمان وزارت بهداشت  عنوان کرد: طرح توسعه اورژانس بیمارستانی شروع شده و خوشبختانه از نظر فضای فیزیکی پروژه به اتمام رسیده است، سعی می کنیم از نظر تجهیزات تا یکماه آینده تکمیل و بهره برداری شود، همچنین ارتقا کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستان و توسعه بخش ویژه نوزادان برای افزایش رضایتمندی بیماران، از اهداف دیگر ما است که برنامه ریزی لازم انجام و اجرایی خواهد شد.

وی با بیان این که ساکنان شهر رامشیر با کمبود دسترسی به امکانات دیالیز مواجه هستند، اظهار امیدواری کرد تا هرچه سریع تر این امکان نیز برای بیماران نیازمند به خدمات دیالیز فراهم شود.

جان بابایی در حاشیه بازدید از بيمارستان خاتم الانبيا شوشتر گفت:ارائه خدمات درمانی و زیرساخت های درمان شهرستان شوشتر پیشرفت خوبی داشته و با راه اندازی سی تی اسکن و ام.آر.آی این پیشرفت ها چشمگیر تر خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت اظهار کرد: بزودی اعتبار لازم برای تکمیل مراحل ساخت كلینيک ويژه بيمارستان خاتم الانبیا(ص) و تكميل بخش اورژانس مجهز و مدرن این بیمارستان تامين می شود تا امکانات درمانی بصورت قابل قبول در اختیار مردم شهرستان شوشتر قرار گیرد.

گفتنی است، در این سفر، معاون وزیربهداشت از مراکز درمانی اهواز، ماهشهر،شوشتر و رامشیر بازدید کرد و بخش LDR بیمارستان حاجیه نرگس این شهرستان را با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح تحول نظام سلامت افتتاح شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار