با حضور سردار غیب پرور؛

افتتاح اولین مرکز مدیریت و مداخله در بحران کشور در زاهدان

اولین مرکز مدیریت و مداخله در بحران کشور به همت بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان امروز با حضور فرمانده بسیج مستضعفین کشور در زاهدان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سرگزی مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم  اظهار داشت: این مرکز با هدف مقابله با بحران‌ها و حوادث راه اندازی شده است.

علیرضا سرگزی افزود: مرکز مدیریت و مداخله در بحران کشور در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در زمینه محرومیت زدایی، بومی سازی امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی در منطقه جنوب شرق طراحی و راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: این مرکز با نام شهید کوروش فیروزی در پنج بخش سازه بیمارستان صحرایی، سالن بحران، دپوی دارویی، تجهیزات تیم‌های پیشرو، انبارمواد مصرفی و تجهیزات تخصصی و عمومی با اعتبار افزون بر ۵۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان گفت: این مرکز که مجتمعی کامل برای آموزش مستمر مردم در بحران هاست و پژوهش‌های گوناگون را در این زمینه بر عهده دارد منشا تحولاتی مبنایی در کشور خواهد بود.

وی بیان کرد: این مرکز به عنوان قطب مدیریت بحران شرق کشور دارای تجهیزات کافی برای امداد و نجات سریع در حوادث و بلایای طبیعی است.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و ۱۹ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

انتهای پیام/ع

مرکز مدیریت و مداخله در بحران کشور درزاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار