کاهش 40 درصدی دبی آب رودخانه کارون

استاندار خوزستان نسبت به کاهش 40 درصدی دبی آب رودخانه کارون در سال جاری هشدار داد و نسبت به تشکیل ستاد خشکسالی استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری خوزستان بیان داشت: برنامه‌ ریزی جدی برای اصلاح آبگیرها و تأمین منابع دیگر برای آبرسانی انجام و لایروبی محل های تامین آب الزامی است.

وی بر اهمیت تشکیل ستاد خشکسالی خوزستان تاکید کرد و افزود: تشکیل کمیته های منابع و مصارف آب، الگوی مدیریت مصرف، کشاورزی، تولید و مصرف برق، محیط زیست، بهداشت و اطلاع رسانی نیز به تبع ستاد خشکسالی لازم است.

شریعتی به نقش فرهنگ سازی در کاهش مصرف آب و اقناع مردم و کشاورزان اشاره کرد و اذعان داشت: مهم ترین شاخص های خروج از بحران بی آبی آگاهی دادن به مردم است که نمایندگان و ائمه جمعه و رسانه ها در این حوزه می توانند نقش بسیار موثری ایفا نمایند.

نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره به ضرورت آماده سازی ژنراتورهای برق برای مراکز حساس در استان تصریح کرد: با توجه به قطعی های پیش بینی نشده برق در اهواز براساس فلت بودن ساختار این شهرستان باید مولدهای برقی تامین کننده و ژنراتورهای اضطراری در نظر گرفته شود.

استاندار خوزستان، اقدام دیگری که در حوزه برق رسانی می توان انجام داد را راه اندازی نهضت استفاده از انرژی خورشیدی دانست و افزود: ما این کار را از خانه های افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی آغاز کرده ایم، به این صورت که در پشت بام منازلشان با استفاده از صفحه های خورشیدی قادر به تولید برق هستند.

غلامرضا شریعتی بیان کرد: علاوه بر این از زمین های غیرقابل کشت استان نیز می توان از همین طریق برق تولید کرد تا وابستگی به نیروگاه های برق آبی کاهش یابد.

وی به استفاده از روش های کنترل صحیح برای برون رفت از وضعیت فعلی از سوی مدیران دستگاه های اجرایی اظهار و اذعان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی از سفر غیر ضروری به تهران اجتناب کرده و در شهر خود حضور داشته باشند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مساله تنظیم مصرف آب و سدها باید از سوی سازمان آب و برق با جدیت پیگیری شود گفت: دنیا امروز با بحران آب روبرو است و پیش بینی می شود تا سال 2050 نزدیک به 40 درصد کره زمین با تنش بی آبی مواجه شوند.

شریعتی اذعان داشت: بی آبی تاثیرات زیان باری بر امنیت غذایی و ثبات اجتماعی و وضعیت اقتصادی کشورها داشته است.

انتهای پیام/گ

آب رودخانه کارون  40 درصد کاهش یافته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۳۰ دی ۱۳۹۶
ای خدا خشکسالی رو از کشور دور کن