روشندلی که گره کار بسیاری از مردم به دست او باز می‌شود +فیلم

ماجرای زندگی مردی را مشاهده می کنید که حتی یک بیماری خطرناک هم نتوانست او را از تلاش برای یک زندگی مستقل باز دارد.

مردی که با چشم دل کار مردم را راه می اندازد///در حال تکمیلبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،"منذر سعدون" 58 ساله اهل عراق که در سن 20 سالگی بر اثر مننژیت بینایی خود را از دست داده بود پس از آن به خودش قول داد که هرگز این موضع موجب خاموش شدن و یکجا نشستن او نشود.

همین پشتکار و روحیه قوی موجب شد تا منذر بعد از نابینا شدن نیز برای امرار معاش تلاش کند و حرفه تعمیرات وسایل برقی مانند ماشین لباسشویی، خیاطی و رادیو غیره را پیش بگیرد.

آقای سعدون که مهارت خاصی در کار خود دارد درباره ماجرای دردناک زندگی اش گفت: متاسفانه پزشکان بسیار دیر متوجه بیماری من شدند و زمانی تشخیص دادند که دیگر کار از کار گذشته بود و این بلا سر من آمد.

این مرد نابینا درباره چگونگی آغاز کارش گفت: اوایل اصلا کار راحتی نبود تا اینکه به مرور یاد گرفتم چگونه با انگشتانم اشیا را لمس و و با احساسی که از آنها می‌گیرم کار کنم.

او پیش‌تر به ساختن سبدهایی از جنس خیزران مشغول بود اما به تدریج طبق گفته خودش این کار در عراق از رونق افتاد تا اینکه در منزل خود کارگاه کوچکی راه انداخت و شغل جدیدش را آغاز کرد.

در ادامه قسمت کوچکی از فعالیت های منذر سعدون را می بینید.

انتهای پیام/

ماجرای نابینایی که بسیاری از مردم نیازمند کمک او هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۰:۰۸ ۳۰ دی ۱۳۹۶
ماشالله
United States of America
رضا
۱۹:۵۸ ۲۹ دی ۱۳۹۶
استقلال سرور با تمام وجودم دوستت دارم توراخدا ازموقعیت ها خوب استفاده کنید دوستتان دارم خصوصا اقا فرهاد مجیدی