عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: این جوسازی‌ها باعث شد بعضی دوستان رفتارهای غیرواقعی، غیر شفاف و پوپولیستی بروز دهند و بودجه‌هایی که جزو نیازهای اساسی کشور است را حذف کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام سیدصادق طباطبایی‌نژاد با اشاره به حذف جدول 17 از بودجه سال 97، اظهار کرد: نگاه غیر واقعی و کم لطفی‌هایی نسبت به کارهای فرهنگی در کشور وجود دارد.

وی افزود: درباره جدول 17 به گونه‌ای وانمود کردند که انگار بخش قابل توجهی از بودجه را در بر می‌گیرد در صورتی که کل بودجه فرهنگی کشور اعم از بودجه صدا و سیما، وزارت ارشاد و بقیه نهادهای فرهنگی حتی ورزش مجموعا 2.9 کل بودجه عمومی کشور است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: جدول 17 بخش کوچکی از بودجه فرهنگی است و مؤسسات این جدول جزو موسسات مهم فرهنگی کشور هستند و این بودجه شاید سود آن‌چنانی برای آنها نداشت و صرفا یک ردیفی برای آن‌ها محسوب می‌شد که عملا تخصیص بودجه هم کم بود و صرفا یک آب باریکه‌ای برای این مؤسسات به حساب می‌آمد.

وی با انتقاد از برخی فضاسازی‌ها علیه جدول 17، تصریح کرد: این فضاسازی‌ها باعث شد بعضی دوستان رفتارهای غیرواقعی، غیر شفاف و پوپولیستی بروز دهند و بودجه‌هایی که جزو نیازهای اساسی کشور است را حذف کنند؛ البته این مصوبه فعلا در کمیسیون تلفیق بوده و باید به صحن علنی بیاید.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه کل بودجه جدول 17، حدود 260 میلیارد تومان است، بیان کرد: اشکال وارد به جدول 17 این نبود که باید حذف شود بلکه می‌گفتند این یک ردیف متفرقه است و ردیف آن را ساماندهی کنید و امسال دولت این را در ردیف‌های دیگری گنجاند و در حقیقت اصلاح کرد اما نمی‌دانم برخی دوستان مجلس به چه علتی با این که این اشکال هم از بین رفته بود پیشنهاد حذف را دادند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشکال جدول 17 اشکال محتوایی نبود بلکه شکلی بود و امسال هم این اشکال برطرف شده بود، خاطر نشان کرد: این اقدام به فرهنگ به عنوان زیر ساخت کشور لطمه خواهد زد چرا که مجموعه‌های بسیار خوبی در این جدول بود.

 

انتهای پیام/م

 

انتقاد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از حذف جدول 17 در بودجه 97

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار