اوباما در صدد ایفای نقشی در انتخابات ۲۰۱۸ کنگره آمریکاست

بر اساس یک گزارش، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا قصد دارد در سال ۲۰۱۸ به عرصه سیاسی بازگردد و نقش برجسته‌ای را در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره ایفا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، به دنیای سیاست باز می‌گردد.

مجله نیوزویک گزارش داد شنیده‌ها حاکی از آن است که اوباما قصد دارد در سال ۲۰۱۸ به عرصه سیاسی بازگردد و نقش برجسته‌ای را در دوره انتخابات حساس میان‌دوره‌ای کنگره ایفا کند.

بنا بر این گزارش، نزدیکان چهل و چهارمین رئیس‌جمهوری آمریکا پیش‌بینی می‌کنند که او سال سیاسی پر باری را در پیش رو داشته باشد. به نظر می‌رسد وی کارزار‌های حمایتی از نامزد‌های حزب دموکرات را دوچندان خواهد کرد.

اوباما از زمان ترک کاخ سفید در سال گذشته، فعالیت سیاسی چندانی نداشته، اما وی پیش از پایان دومین دوره ریاست جمهوری تعهد کرده بود تا در عرصه سیاست فعال بماند.

او در سال ۲۰۱۷ در چند مورد از جانشین خود انتقاد کرد، اما به ندرت نام ترامپ را مستقیما بر زبان آورد.

شاید حضور باراک اوباما در کارزار‌های انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا زنگ خطری باشد برای رئیس جمهور این کشور و متحدان جمهوری‌خواه او. براساس نتایج یک نظرسنجی که در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷ انجام شده، ۵۲ درصد از پاسخ‌دهندگان مایل بودند که اوباما کماکان در قدرت باقی می‌ماند.

انتهای پیام/

به راه انداختن کارزار‌هایی برای حمایت از دموکرات‌ها در انتخابات کنگره از سوی اوباما

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار