مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت خبر داد:

ثبت سفارش واردات برنج از ابتدای بهمن آزاد می‌شود+سند

علی‌آبادی فراهانی گفت: ثبت سفارش واردات برنج از اول بهمن 96 تا پایان خرداد 97 امکان‌پذیر است.

ثبت سفارش واردات برنج از ابتدای بهمن آزاد شد+سندبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی علی‌آبادی فراهانی مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت، گفت: ثبت سفارش واردات برنج از اول بهمن 96 تا پایان خرداد 97 امکان‌پذیر است.

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت افزود: اعتبار ثبت سفارش سه ماهه و قابل تمدید تا یک ماه است، بنابراین تا پایان تیرماه سال 1397 برنج وارداتی به کشور قابل ورود است.

مرتضی شاه حسینی رئیس انجمن واردکنندگان برنج هم با تأیید این مطلب گفت: ثبت سفارش واردات برنج از ابتدای بهمن ماه 96 تا پایان تیرماه 97 به دستور وزیر جهاد کشاورزی آزاد شده است.

بنابر این گزارش، آزاد شدن ثبت سفارش واردات برنج در حالی است که محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در 4 آذرماه 96 علیرغم آزاد شدن واردات برنج براساس بخشنامه دولت از ابتدی آذر 96 ، طی نامه‌ای به محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار توقف سریع ثبت سفارش شد.

حجتی در این نامه آورده بود با توجه به واردات بی‌رویه بیش از یک میلیون تن برنج در پنج ماهه اول سال جاری (که بیش از نیاز مصرف داخلی سالانه) و همچنین به دلیل رکود بازار برنج داخلی - خواهشمند است دستور فرمایید تا اطلاع ثانوی از ثبت جدید برای واردات برنج ممانعت شود.

ثبت سفارش واردات برنج از ابتدای بهمن آزاد شد+سند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
باید برنج خارجی ارزون عرضه شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۲۹ دی ۱۳۹۶
چرا برنج گرون شد ؟؟؟
آخرین اخبار