تحولات منطقه، اوضاع یمن و سوریه محور اصلی گفتگوی جابری انصاری و بوگدانوف در مسکو

دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و معاون وزیر خارجه روسیه در مسکو آخرین تحولات منطقه، اوضاع یمن و سوریه را بررسی کردند.

تحولات منطقه، اوضاع یمن و سوریه محور اصلی گفتگوی جابری انصاری و بوگدانوف در مسکوبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در روند آستانه که امروز جمعه به روسیه سفر کرد با میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیهفرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه در مسکو دیدار و گفتگو کرد.

بوگدانوف در این دیدار با بیان اینکه اوضاع در خاورمیانه و شمال آفریقا با پویایی در حال تحول و توسعه است، گفت: فرآیندهای پیچیده ای در جریان است که این فرآیندها بعضا با هم در تناقض هستند و برای ما جالب و مهم است که با دوستان ایرانی ارزیابی ها و پیش بینی ها را مورد تبادل نظر قرار دهیم.

وی با اشاره به سفر جابری انصاری به سوچی برای رایزنی با طرفهای روس و ترکیه در خصوص آمادگی برگزاری کنگره ملی سوریه خاطرنشان کرد:روسای جمهور و وزاری خارجه دو کشور همکاریهای تنگاتنگی با هم دارند.

بوگدانوف رایزنی با جابری انصاری برای گفتگو در خصوص اوضاع داخلی سوریه و رویکرد کشورها در سوریه را مهم خواند.

جابری انصاری نیز در این دیدار با اشاره به روابط ایران و روسیه، رایزنی های نزدیک بین دو کشور را ضروری برشمرد و افزود: تحولات خاورمیانه و جهان عرب اقتضا می کند که این گفتگوها در فواصل کوتاه انجام شود.

وی در این دیدار درباره تحولات منطقه، یمن و اوضاع این کشور و مرگ خاموش یک ملت در محاصره، اوضاع سوریه، فلسطین، عراق و لیبی به رایزنی پرداخت و افزود که در سوچی هم با شرکای روس و ترک درباره سوریه به گفتگو خواهد پرداخت.

جابری انصاری با اشاره به کنگره گفتگوی ملی سوریه است که قرار است نهم و دهم بهمن در سوچی برگزار شود، هماهنگی ها با دوستان روسیه و ترکیه در این زمینه را ضروری خواند و گفت: مطمئنم این رایزنی ها به حل این مشکلات کمک خواهد کرد.

وی افزود: ظرفیتهای بالایی در دو کشور برای حل مشکلات منطقه و همچنین مبارزه با تروریسم وجود دارد و امیدواریم این رایزنی ها به افزایش و تقویت این ظرفیتها کمک کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت خارجه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار