خنثی شدن توطئه داعش برای حملات شب سال نو میلادی در لبنان

مقامات لبنانی اعلام کردند توطئه تروریستهای داعش را برای حمله به مکان‌های مقدس و نهادهای دولتی در جشن‌های سال نو میلادی خنثی کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات لبنانی امروز جمعه اعلام کردند توطئه تروریستهای وهابی صهیونیستی داعش را برای حمله به مکان های مقدس و نهادهای دولتی در جشن های سال نو میلادی خنثی کرده اند.

این منابع بدون اشاره به جزئیات و چگونگی عملیات مذکور اعلام کردند این توطئه ها از طریق زیر نظر گرفتن یکی از سرکردگان داعش کشف و خنثی شد. نهاد مشنوق، وزیر کشور لبنان امروز جمعه در کنفرانس خبری تصریح کرد نیروهای ویژه امنیت داخلی لبنان، اف اس ای، پس از پنج ماه تحت نظر گرفتن یک سرکرده عراقی داعش اطلاعات ارزشمندی درباره طرح های این گروه به دست آوردند.

براساس اطلاعات ارائه شده در این کنفرانس خبری فردی به نام ابوجعفر العراقی که ماه ژوئن در بیروت پایتخت لبنان بازداشت شد؛ از سوی گروه وهابی صهیونیستی داعش مامور شده بود تا شاخه ای از این گروه در لبنان ایجاد کند. این هسته قرار بود علاوه بر انجام حملات در لبنان، پذیرای سرکردگان متواری گروه وهابی صهیونیستی داعش از عراق و سوریه نیز باشد. خانه ای از سوی مقامات لبنانی برای ابوجعفر اجاره شده بود که به شنود و دوربین مجهز بود.

مشنوق خاطر نشان کرد: «این یک عملیات نادر بود که در آن به مدت پنج ماه از فرد مورد نظر برای آشکار شدن طرح های حملات در جشن های سال نو استفاده شد.»

مقامات لبنانی اعلام کردند فرد مذکور کمک عناصر داعش در سوریه و عراق را برای برنامه ریزی حملات در لبنان خواستار شده بود و آنها به وی وعده داده بودند کمربندهای انفجاری و سلاح دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/

مقامات لبنانی توطئه داعش را خنثی کردند

برچسب ها: داعش ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار