تعطیلی دولت در آمریکا به چه معناست؟

به دنبال مخالفت مجلس سنای آمریکا با تصویب لایحه بودجه، دولت آمریکا دقیقا در سالروز یکساله شدن ریاست جمهوری دونالد ترامپ تعطیل شد!

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مجلس سنای آمریکا تا ساعت 12 شب گذشته به وقت محلی فرصت داشت برای جلوگیری از تعطیل شدن دولت ترامپ با تصویب یک بودجه اضطراری موافقت کند؛ اما با وجود رایزنی فراوان دولت ترامپ چنین اتفاقی رخ نداد.

لایحه بودجه اضطراری که تنها تا حدود یک ماه دیگر بودجه دولت را تأمین می‌کرد، در مجلس نمایندگان به تصویب رسیده بود؛ اما در مجلس سنا با مخالفت دموکرات‌ها مواجه شد تا فعالیت دولت ترامپ تعطیل شود. این تعطیلی در حالی رخ داده است که امروز (20 ژانویه 2018) سالروز یکساله شدن ریاست جمهوری دونالد ترامپ است! اما این تعطیلی در واقع به چه معناست؟

به نوشته رویترز، زمانی که دولت آمریکا تعطیل می‌شود، به آن دسته از کارکنان دولتی که نقش بسیار مهمی ندارند، مرخصی اجباری بدون حقوق داده می‌شود. اما آن دسته از کارکنانی که نقش‌های حیاتی‌تری مثل تأمین امنیت ملی دارند، همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

یک مقام ارشد آمریکا اعلام کرد: پس از تعطیلی دولت‌ها، کنگره معمولا اقداماتی را انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل کند تمام کارکنان حقوق‌های معوقه خود را دریافت می‌کنند. دولت ترامپ هم مسلما همین رویه را در پیش می‌گیرد اما در صورت پرداخت حقوق نیز زمان آن به هیچ وجه مشخص نیست.

آخرین باری که دولت آمریکا تعطیل شد در سال 2013 بود که این تعطیلی بیش از 2 هفته به طول انجامید و به بیش از 800 هزار نفر از کارکنان فدرال مرخصی اجباری بدون حقوق داده شد. مشخص نیست در تعطیلی دولت ترامپ چند هزار نفر مجبور به استفاده از مرخصی بدون حقوق می‌شوند. در زیر اطلاعاتی درباره بخشهایی که در دولت آمریکا تحت تأثیر این تعطیلی قرار می‌گیرد، ارائه شده است:

ارتش: وزارت دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد که این تعطیلی بر حضور نظامی نیروهای آمریکایی در افغانستان یا عملیات نیروها علیه گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق اثری نخواهد گذاشت. همه 1.3 میلیون نفر از کارکنان ارتش در پست‌های فعال همچنان خدمت خواهند کرد. فقط کارکنان بخشهای غیرضروری مجبور به استفاده از مرخصی اجباری بدون حقوق می‌شوند. با این حال،‌ وی اذعان کرد که این تعطیلی بر عملکرد کلی ارتش تاثیرگذار خواهد بود. 

دادگستری: وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که کارکنان این سازمان نقش بسیار مهمی دارند و حدود 95 هزار نفر از مجموع 115 هزار نفر از کارکنان آن همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

کاخ سفید: کاخ سفید اعلام کرد بیش از 1000 نفر از مجموع 1715 نفر از کارکنان کاخ سفید مجبور به استفاده از مرخصی اجباری بدون حقوق می‌شوند. رئیس جمهور آمریکا برای سفر به داووس در سوئیس و شرکت در نشست مجمع جهانی اقتصاد می‌تواند از هر تعداد کارکنانی که مورد نیاز اوست استفاده کند.

پارک‌های ملی: دولت ترامپ قصد دارد پارک‌های ملی را همچنان باز نگه دارد و نیروهایی که برای حفظ امنیت در پارک‌ها حضور دارند در پست‌های خود خدمت می‌کنند. در سال 2013 پارکها تعطیل شدند و درواقع این پارکها 750 هزار بازدیدکننده را در روز از دست دادند. سازمان خدمات پارک‌های ملی اعلام کرده بود که این تعطیلی باعث از دست رفتن 500 میلیون دلار از بودجه‌ای شد که از طریق گردشگری بدست می‌آمد.

بخش‌های گردشگری واشنگتن: در سال 2013، اماکن تفریحی و گردشگری مثل موزه اسمیتسونین و بنای یادبود لینکلن تعطیل شدند. اما به نظر می‌رسد دولت دونالد ترامپ قصد ندارد اماکن تفریحی و گردشگری در فضای باز را تعطیل کند. موزه اسمیتسونین اعلام کرد که تا یک هفته نخست تعطیلی می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

مالیات‌ها: سازمان خدمات درآمد داخلی در سال 2013، 90 درصد از کارکنان خود را مجبور به استفاده از مرخصی اجباری بدون حقوق کرد. در نتیجه بر اساس اعلام دفتر مدیریت و بودجه، 4 میلیارد دلار از بازپرداخت مالیاتی به تعویق افتاد.

خطوط حمل و نقل: مسافران هوایی و زمینی در سال 2013 تأثیر چندانی ندیدند؛ زیرا نیروهای امنیتی و کنترل ترافیک همچنان در پست‌های خود به کار ادامه دادند.

دادگاه‌ها: دادگاه‌های آمریکا اعلام کردند که دادگاه‌های فدرال بدون هیچ مشکلی می‌توانند تا سه هفته بدون دریافت بودجه به فعالیت خود ادامه دهند.

بهداشت و درمان: در سال 2013، برنامه بیمه درمانی برای افراد سالخورده تقریبا بدون مشکل ادامه داشت. اما صدها بیمار نتوانستند در مراکز آزمایشگاهی مؤسسات بهداشت ثبت نام کنند. همچنین برنامه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا برای مقابله با شیوع آنفلوانزای خوکی در سال 2013 متوقف شد. اما این بار یک مقام دولتی گفته است که برنامه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وام‌ها: برنامه‌های پرداخت وام‌ها در سال 2013 به دلیل کمبود بودجه تعلیق شد. دولت در آن سال نتوانست به حدود 700 درخواست وام که مبلغی در حدود 140 میلیون دلار داشت، پاسخ دهد.

گفتنی است تعطیلی دولت در آمریکا زمانی اتفاق می‌افتد که رئیس‌جمهور و کنگره نتوانند قانون تخصیص اعتبارات نهادهای دولتی را در موعد مقرر به امضا برسانند. تعطیلی 16 روزه دولت باراک اوباما در سال 2013 باعث زیان 24 میلیارد دلاری اقتصاد این کشور شد.

انتهای پیام/

دولت ترامپ تعطیل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۳۰ دی ۱۳۹۶
همانطورکه قدرتهای بزرگ مستکبروطغيانگردنياکه فلسفه وجوديشان براساس ضديت باتوحيدوضدبشری بوددرطول تاريخ همواره سرکوب ونابودشدند اين هژمونی فاسدنيزماندگارنخواهد بود ،اين وعده خداونداست،ولعنت خدابرمنکران وعده های الهی
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۷:۱۴ ۳۰ دی ۱۳۹۶
ان شاءالله همیشه تعطیل باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۳۰ دی ۱۳۹۶
ان شاالله نابودی آمریکا نزدیکه
آخرین اخبار