از سال آینده؛

کاهش مدرسه تیزهوشان در فارس

رئیس اداره آموزش استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش فارس گفت: از سال آینده مدارس تیزهوشان در استان کاهش می‌یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛کرامت اله شرفی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان فارس با اشاره به اینکه مدارس تیزهوشان از سال آینده در استان کاهش می‌یابد بیان کرد: پذیرش بیش ازحد استاندارد در مدارس تیزهوشان ضربه به آموزش بوده و از سال آینده با هدف بهتر شدن کیفیت مدارس استعداد‌های درخشان تعداد این مراکز در سطح استان کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: رشد یک بعدی دانش آموزان، سرخوردگی برای پذیرفته نشده ها، دوری از عدالت آموزشی و اضطراب برای دانش آموزان پذیرفته شده از مهمترین مشکلات مدارس استعداد‌های درخشان و سایر مدارس خاص است.

رئیس اداره آموزش استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش فارس با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در راستای کیفیت بخشی به مدارس سمپاد استان ادامه داد: در سال ۹۳ حدود ۸ هزار و ۴۰۰ دانش آموز سمپاد در ۴۶ مرکز آموزشی و ۱۵ منطقه استان مشغول به تحصیل بوده اند که امسال تلاش شده است، در ۸ منطقه که نر حد پایین تری داشته اند پذیرش نداشته باشیم و بر همین اساس امسال در سال تحصیلی پایه نهم این مراکز ضمیمه متوسطه دوم شد.

شرفی تعداد دانش آموزان فعلی مدارس سمپاد استان را ۶ هزار و ۹۰ مدرسه برشمرد و افزود: با انجام اقدامات مختلف در راستای کیفیت بخشی به این مدارس، انتظار می‌رود در سال ۱۴۰۲ تعداد مراکز پذیرش سمپاد کمتر از ۱۸ و تعداد دانش آموزان نیز کمتر از ۳ هزار و ۲۰۰ نفر می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۲ سال آینده پذیرش دانش آموز سمپاد در پایه هفتم متوقف می‌شود، اضافه کرد: در سال آینده فقط در نواحی مرودشت و عشایری، لارستان و نواحی یک و دو شیراز، پذیرش دانش آموز سمپاد را داریم که پذیرش استان طبق حد استاندارد است.

رئیس اداره آموزش استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان فارس، تمامی دبیرستان‌های استعداد‌های درخشان نواحی ۳ و ۴ شیراز در نواحی یک و دو این شهرستان ادغام می‌شود که این اقدام علاوه بر صرفه جویی در نیرو و امکانات آموزشی به روان سازی ترافیک و کاهش تقاضا‌های حمل و نقل در سطح شهر کمک می‌کند.

شرفی گفت: با ادغام مراکز سمپاد شیراز ۸ واحد آموزشی با تمام امکانات و حدود ۸۰ عامل اجرایی با بیش از ۷۰ دبیر رسمی تمام وقت در آموزش و پرورش صرفه جویی شده و با توجه به کیفیت برتر آموزش در نواحی ۱ و ۲ کیفیت آموزشی نیز بهبود می‌یابد.
انتهای پیام/ت

کاهش مدارس استعداد‌های درخشان در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار