اعطا در شورای شهر تهران مطرح کرد؛

هنوز یک طرح نهایی از پلاسکو‌ برای اخذ‌ پروانه وجود ندارد

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: هیچگونه عملیات اجرایی برای ساخت ساختمان جدید پلاسکو تا قبل از کسب پروانه نباید انجام شود و هنوز یک طرح نهایی‌ برای اخذ‌ پروانه وجود ندارد‌.

خبرنگار: کاظمی‌/هنوز یک طرح نهایی از پلاسکو‌ برای اخذ‌ پروانه وجود ندارد.به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران‌ در سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور‌ خود‌ با اشاره به سالروز‌ حادثه‌ پلاسکو و گرامیداشت‌ آتش‌نشانانی‌ که در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: معاون معماری و شهرسازی شهردار در رابطه با پیگیری‌های انجام شده در خصوص ساخت پلاسکوی جدید به مواردی اشاره کرده که باید در خصوص آن‌ها توضیحاتی دهد‌.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه معاون شهرسازی شهردار و بنیاد مستضعفان اعلام کرده‌اند به زودی پروژه احداث‌ ساختمان جدید پلاسکو‌ در محل ساختمان قبلی و 2 قطعه زمین مجاور آن کلنگ‌زنی خواهد شد، اظهار کرد: حجت شب گذشته اعلام کرد طی 6 ماهی که تجهیز کارگاه و عملیات خاک‌برداری‌ انجام می‌شود، نقشه‌ها طراحی خواهد شد و پروانه ساخت را هم دریافت‌ خواهیم کرد.

اعطا‌ با بیان اینکه این نوع اظهارنظر‌ جای نگرانی دارد، ادامه داد: بر اساس ضوابط و مقررات تا پیش از صدور پروانه هیچگونه‌ عملیات اجرایی نباید انجام شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در پروژه‌ پلاسکو تا امروز اختلاف نظرهایی نسبت به تراکم‌، زیربنا و تعداد طبقات وجود داشته است، افزود: بنابراین هنوز یک طرح نهایی‌ و اجرایی جهت کسب پروانه وجود ندارد.

اعطا‌ خاطرنشان کرد: با توجه به میزان تراکم و تعداد طبقات در ساختمان‌ جدید پلاسکو کمیسیون ماده 5 باید مجوز صادر کند و چون مدرسه ژاندارک‌ در حریم‌ پلاسکو است، سازمان میراث‌ فرهنگی‌ باید‌ با این پروژه‌ موافقت کند، اما در حال حاضر طرحی در دست نیست و طبیعتاً توافقی هم نشده است.

وی در پایان با ابراز نگرانی از اینکه آغاز عملیات عمرانی پلاسکو به دلیل عدم موافقت‌ مراجع تصمیم‌گیر با مشکل مواجه می‌شود، گفت: شاید این پروژه‌ هم سرنوشتی‌ شبیه‌ گود برج میلاد داشته باشد‌.

انتهای پیام/

صحبت‌های اعطا در شورای شهر تهران مورخ یکم بهمن ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار