دستفروشی نخبه کردستانی! +تصاویر

آنقدر دلش از دست مسئولان گرفته است که امیدش در مورد اینکه تغییری در وضعیتش ایجاد شود را از دست داده است؛ زیرا معتقد است همه می‌دانند او کجا بساط می‌کند و بهانه‌ای برای اینکه نمی‌دانستند او کجاست، وجود ندارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خواندن سال‌ها حساب و جبر و هندسه تنها فایده‌ای که داشته است همان مدرک تحصیلی است که آن را قاب کرده، اما دیگر آن را از دیوار خانه برداشته و آن را به پستو منتقل کرده است. حالا این مدرک نه جذابیتی دارد و نه حتی در خواب هم دوست دارد دوران دانشجویی را برای خودش مرور کند.

ماجرای نخبه کردستانی که دستفروش شد! +تصاویر

گوشه خیابان و روبروی بیمارستان تمام جایی شده است که پویا محمودی آن را برای کسب درآمد انتخاب کرده است؛ این انتخاب نه از سر علاقه و اختیار که تنها زور و اجبار او را به دستفروشی کنار خیابان واردار کرده است. بیکاری قصه دردآور و مشترک او با جوانانی است که حاضر نیستند سرزمین مادریشان را رها کنند و به شهری دیگر مهاجرت کنند.

نخبه داستان ما را همه می‌شناسند. از استاندار و شهردار و اعضای شورای شهر تا کادر بیمارستان و مردمی که او را بار‌ها در ادارات مختلف برای پیدا کردن شغل دیده اند. وقتی همه در‌ها به رویش بسته شد و راهی برای پیدا کردن کار پیدا نکرد، ناچار شد دستفروشی کند؛ زیرا پدر ناتوان و از کارافتاده شده است و او باید چرخ زندگی خانواده را بچرخاند. همسرش با هزار امید سال قبل به خانه او آمده است و نباید او را ناامید کند و این‌ها مثل یک کوه روی دوش او سنگینی می‌کند و به همین دلیل باید تلاش کند.

پویا می‌گوید: دانشجوی دانشگاه دولتی بهشهر بودم و بعد از کارشناسی ارشد در مقطع دکترا دراهواز قبول شدم. برای درس خواندن به آنجا رفتم، اما شرایط خانواده ام به گونه‌ای بود که مجبور شدم درسم را نیمه کاره رها کنم و به شهرم برگردم، چون پدرم بیمار بود و من باید هزینه‌های خانواده را تامین می‌کردم.

پویا را بیماران و پرسنل بیمارستان‌های کوثر و بعثت به خوبی می‌شناسند؛ زیرا سه شنبه‌ها و جمعه او بساط آبمیوه اش را در مقابل بیمارستان کوثر و بقیه هفته در مقابل بیمارستان بعثت پهن می‌کند.

 ماجرای نخبه کردستانی که دستفروش شد! +تصاویر

هیکل ورزیده او نشان می‌دهد او ورزشکار است و خودش می‌گوید: ورزشکار حرفه‌ای در رشته رزمی کونگ فو هستم و کارت مربی گری این رشته را دارم و بار‌ها در مسابقات و دوره‌های مختلف مدال آورده ام و من را می‌شناسند، اما به دلیل اینکه شهر سنندج قهرمانان و مربیان سرشناسی در خود دارد و حتی مربی تیم ملی ایران در این شهر زندگی و فعالیت می‌کند، مجالی برای سایر ورزشکاران به وجود نمی‌آید و به همین دلیل در این رشته نیز نتوانستم کاری برای خودم دست و پا کنم.

این دانشجوی با استعداد که توسط برخی از نهاد‌های شهر به عنوان نخبه معرفی شده است، از همین مسئولان گله کرده و می‌گوید: مسئولانی که در مراسم مختلف از من تقدیر کردند و لوح جوان نخبه را در مسابقات مختلف به من دادند امروز فراموشم کرده اند و وقتی هم به آن‌ها مراجعه کردم، با سردی با من رفتار کردند و فردا‌هایی را که هیچ وقت نیامد را به من وعده دادند.

وی با اشاره به اینکه بار‌ها مصاحبه‌هایی از سوی رسانه‌های مختلف داشته است، در ادامه می‌افزاید: امید داشتم که با رسانه‌ای شدن مصاحبه هایم گره از مشکلاتم باز شود و بتوانم در جایی مشغول به کار شوم، اما این اتفاق رخ نداد.

پویا ن تنها خواسته‌ای که دارد، این است که بساط دستفروشی اش را جمع نکنند و هر از چند گاهی ماموران سد معبر او را به خاطر حراج آبمیوه هایش اذیت نکنند.

آنقدر دلش از دست مسئولان گرفته است که امیدش در مورد اینکه تغییری در وضعیتش ایجاد شود را از دست داده است، زیرا معتقد است همه می‌دانند او کجا بساط می‌کند و بهانه‌ای برای اینکه نمی‌دانستن او کجاست، وجود ندارد.

این جوان تحصیلکرده می‌گوید: من تلاش می‌کنم و نان حلال به خانه می‌برم و این افتخار من است؛ اما موضوعی که اینجا باید به آن اشاره کرد، این است که وضعیت بیشتر جوانان درشهر من و استاد کردستان همین است.

بیکاری در این خطه بیداد می‌کند؛ این در حالی است که بیشتر بچه‌ها با استعداد هستند و بعد از درس خواندن در رشته‌های مختلف وقتی برای ساختن شهر خود بر می‌گردند با بیکاری روبرو می‌شوند و این درد بزرگی است؛ زیرا دو راه بیشتر نداری یا اینکه مهاجرت کنی و برای پیدا کردن کار به شهر دیگری بروی و یا اینکه اگر شرایطی مثل من داشته باشی و نمی‌توانی پدر و مادرت را تنها بگذاری مجبوری بمانی و همانجا کار کنی!


بیشتر بخوانید: «دانشجو» به دنبال کار؛ حتی چند متر زیرزمین


وی در مورد وضعیت سایر دوستانش که با او تحصیل کرده اند، ادامه می‌دهد: تعدادی از دوستانم در جا‌های مختلف مشغول شده اند؛ اما با مدرک دکتری و یا فوق لیسانس در شهرداری آبدارچی هستند یا در بیمارستان در بخش خدمات کار می‌کنند و نتیجه این همه درس خواندن را اینطور پس می‌دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

انتهای پیام/

ماجرای نخبه کردستانی که دستفروش شد!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کل
۱۶:۳۶ ۲۲ تير ۱۳۹۷
خدا براش بسازه
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۹:۵۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
هر کی با سواده وهر کی بی سواده مدرکش برا خودشه شرایط استخدام مدرکه خب وقتی کار نیست مدرک بدرد نمیخوره فقط سواد داری که چکار بکنی به من میگم فکر کن خودت چه کارهایی در توانته که بتونی درامد زدایی کنی از هیچ کاری دریغ نکن هر کاری بود انجام بده من خودم فنی کارم اما سیار بزور نون در میارم در هر سنی هستی برو کار کن ادم وقتی گشنه بشه مجبوره هر کاری بکنه انتظار نداشته باش کسی کمکت کنه چون هیشکی کمکت نمکنه مان جوانان به خاطر بی پولی وگرونی بیشتر به سمت اعتیاد میریم مشکلات مسکن و ازدواج از همه چی بدتره ادمی مستاجره چه بدبختی داره کاشکی دولت کمی فشار بار بدبختی رو کم کنه مسولین ما ایرانی هستیم از یک دولت هستیم بیگانه نیستیم از یک خانواده ایرانی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۶
سلام
خدا مشکلاتشو حل کنه
Iran (Islamic Republic of)
بهار جون
۲۰:۴۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
به نظر منم همه ی مردم سختی های خودشون رو دارن ایشون هم درست سختی خودشو داره و بعد از سال ها سختی به یک زندگی خوب دست پیدامکنه مثل خیلی از هنرمندان ما که قدیما خیلی ندار بودن و الان برا خودشون یه کسی شدن.
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۲۲:۴۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
بقیه نخبه ها هم داخل خونه نشستند

چون هیچ سهمیه ای برای استخدام فارغ التحصیلان دانشگاههای خوب دولتی و سه چهار تا دانشگاه خوب آزاد در نظر گرفته نشده بود
دهه شصتی ها هنوز جوانند و هنوز امید دارند ، آنها را دریابید
Iran (Islamic Republic of)
جوون نا شناس
۱۴:۰۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
برادر من، من هم دکتری دارم. هم سن و سال خودتم و کارگر درجه 1 شهرداری هستم همه حقوقم 1700 م نمی شه ! هرروز هم شایعه هست که می خوان همین 1700 رو هم ازمون بگیرن و اخراجمون کنن چون قراردادها 1 ساله هست..... منم مثل شما ترور شخصیتی شدم... هرروز باید تحقیر بشم و دم نمی زنم تازه با امثال من مثل یک بمب رفتار می کنن! چرا؟ چون مدرکمون بالاست و تهدید برای بقیه محسوب می شیم! مثل یک معتاد و یک جانی و یک خلافکار که تهدید برای جامعه هست منه دکتر هم با قرارداد کارگری تهدیدم واسه همکار رسمی دیپلمه خودم که متولد 70 هم هست!!!!! داداش بسپار به خدا.... ماها سینه سوخته ایم.... هیچ کاری هم از دستمون بر نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۱۳:۲۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
خدا روزی رسون ناامید نشو جوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
ژنت خوب نبود حتما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
جوانان برا ی ازدواج نیاز به شغل دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
باید با فراهم کردن شرایط مطلوب در کشورمان برای نخبگان مانع از مهاجرت آنان به خارج کشور شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
اگه دولت کسایی که باز نشسته شدن ولی هنوز سر کارن موافقت می کرد که باز نشسته بشن ما هم این همه سال بیکار نبودیم می رفتیم سر کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
اشتغال مهم ترین دغدغه جوانان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
منم فوق لیسانس دارم 2و3 سالیه دنبال کار میگردم نبود،ولی به قول دوستان چون پارتی نداشتم . مدرک بیخیال شدم رفتم دنبال گواهی نامه پایه یک ، ویژه گرفتم که شاید در شهر خود تو اداره راه یا شهرداری بعنوان راننده استخدام بشم چون پ نداشتم قبولم نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
همیشه که نباید آدم دنبال کارمندی بره !!!
برو وام بگیر توی یه روستا نزدیکتون شغل راه بنداز با سود 6 درصد
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۰:۲۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
جوانان تحصیل کرد از بی کاری سن ازدواج بالا رفت کشور دارد پیر می شود چرا به فکر نیستید فکری به حال این همه مشکلاتی که مردم دارند بکنید از تورم تا بی کاری جوانانشان.
-
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
بعضی با مدرک سیکل یا دیپلم دنبال فن و حرفه ای رفته اند و امروز چنان الحمدالله کار و بارشان گرفته به به ماهی کمتر از 10 تا 15 میلیون تومان راضی نمی شوند چرا برخی خودشان را دلخوش و گرفتار مدرک دانشگاهی و رشته های بی اهمیت کرده اند که الان با داشتن مدارج بالا فاقد شغل هستند. باور کنید برخی با کمترین سرمایه چنان دل به کار نهاده اند که با وجود کم سوادی ولی تعداد زیادی از همین با سوادان را مشغول به کار کرده اند. بروید در رابطه با این افراد که در محله ها و شهرها و روستاها هم کم نیستند کمی مطالعه کنید.
United States of America
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
باید به داد این جوانان رسید
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۷:۳۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
اقا اگر کاری پیدا کردید به منم بگید . منم بیکارم . خواهش می کنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
منم یه نخبه هستم اما کاری نیست که بتونیم بریم استخدام بشیم کار کنیم
United States of America
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
درست است که این جوان به احتمال زیاد دارای هوش و استعداد سرشاری هست، اما استعداد مربوط به هر کس ، کم و بیش وجود دارد. این موضوع اهمیت اصلی مساله نیست . اهمیت اصلی در تلاش است و انسان فقط با تلاش می تواند به جای برسد. هر کسی می تواند خود با مطالعه و کار هدفمند در زمینه رشته اش، خود شرایط ارتباط صنعت و دانشگاه را فراهم آورد.
Canada
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
تنها راه حل . بازنشسته کردن چند شغلی ها .
Germany
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
منم الان بیکارم امیدی دیگه ندارم ناامید هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
دولت داره وام 20 میلیونی به کسانی میده که تو روستا شغل راه اندازی کنند با سود 6 درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
خیلی ناراحتم . 3ماه است هرجا میرم دنبال کار پیدا نمیکنم نمیدونم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
من یه بهش پیشنهاد میدم برید آرایشگری یاد بگیرید مکانیکی باطری سازی کابینت سازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
من یه بهش پیشنهاد میدم برید آرایشگری یاد بگیرید مکانیکی باطری سازی کابینت سازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
تنها راه حل . بازنشسته کردن چند شغلی ها .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
کو کاررررررررررررررررررر؟
United States of America
علی
۲۱:۱۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
بعد گرفتن مدرک فوق لیسانس ام ،چهار سال بیکار بودم هر جا رفتم نتوانستم کار مناسی پیدا کنم( این در حالی که هم کلاس من تو دبیرستان الان چند تا شغل هم زمان دارند فقط به دلیل اینکه آشنا داشتند)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
خدایا خودت کمکمون کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
خدایا خودت کمکمون کن
United States of America
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
انشالله تمام جوانان تحصیلکرده همه کار پیدا کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
منم مثل بقه دوستان مشکل کار دارم . لیسانس دارم 31 ساله هستم اما کار ندارم چور میتونم تشکیل زندگی بدهم کار ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
من هم همیشه مثل شما فکر میکردم.ولی یکروزی به خودم اومدم و دیدم باید دست روی زانوی خودم میگرفتم و بلند میشدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
من دانشجوی دکترا هستم خداروشکر استاد دانشگاه هستم برای تمام دوستان که الان دنبال کار هستند دعا میکنم میدونم شرایط خیلی سختی هست .خدا کمکتون کنه
Germany
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
به خدا هر روز میرم دنبال کار دیگه ناامیدشدم
Germany
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
به خدا هر روز میرم دنبال کار دیگه ناامیدشدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
اگر بعضی از بازنشسته ها دوباره در ادارات شاغل نشوند، برای جوانان تحصیلکرده جایگزین شوند .
United States of America
ناشناس
۲۰:۱۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
خدایا خودت به فریادمون برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
کار نیست ما جوانان دنبال کار هستیم باید چیکار کنیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
اشتغال
اشتغال
اشتغال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
استخدام واشتغال بحث مهمی است اگر مورد بررسی قرار بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
من هر روز کارم شده دنبال کار اما کار نتونستم پیدا کنم باید چیکار کنیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
چرا راه استخدام در سازمان ها را باز نمیزارند جوانان تحصیلکرده برن استخدام بشن کار کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
ماهایی که درس خوندیم اما کار نداریم باید چیکار کنیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
توروخدا به وضعیت استخدام جوانان در سازمان وارگان ها کاری بکنید .کو کار ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
ای کاش پولدار بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
من متاهلم با دوتا فرزند هنوزه هنوز کار ندارم دارم دستفروشی میکنم اگر بگم تحصلاتم چیه تعجب دکترا دارم .اما کارنیست یعنی آشنا باید داشته باشی تا استخدام بشی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
من متاهلم با دوتا فرزند هنوزه هنوز کار ندارم دارم دستفروشی میکنم اگر بگم تحصلاتم چیه تعجب دکترا دارم .اما کارنیست یعنی آشنا باید داشته باشی تا استخدام بشی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
از مسئولان خواهشمندم هرچه زودتر به وضعیت بیکاری جوانان رسیدگی کنند
Iran (Islamic Republic of)
رضائی
۲۰:۰۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
فوق لیسانس دارم دارای یک بـچه، مستاجر هستم و فعلا وارد هیچ کاری نشده ام. متولد 64. واقعا دارم اذیت میشم.
Iran (Islamic Republic of)
رضائی
۲۰:۰۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
فوق لیسانس دارم دارای یک بـچه، مستاجر هستم و فعلا وارد هیچ کاری نشده ام. متولد 64. واقعا دارم اذیت میشم.
Germany
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
باید برای اشتغال جوانان فکری کرد
United States of America
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
منم با فوق لیسانس از دانشگاه دولتی گارگر تولیدم
United States of America
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
منم با فوق لیسانس از دانشگاه دولتی گارگر تولیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
والا منم دکترا رو دارم بیکارم کار نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۴۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
منم فوق لیسانس دارم هر جا رفتم برا کار گفتن کی معرفیت کرده؟ یعنی حتما باید پارتی داشته باشی تا کار گیرت بیاد. الان زن و بچه دارم کار مناسبی هم ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
منم فوق لیسانس دارم هر جا رفتم برا کار گفتن کی معرفیت کرده؟ یعنی حتما باید پارتی داشته باشی تا کار گیرت بیاد. الان زن و بچه دارم کار مناسبی هم ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
چی بگم واقعا ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
منم واقعا از بیکاری و بلاتکلیفی خسته شدم،6 ساله بیکارم ،به هر دری زدم کار نبود،هرجا برا استخدامی زنگ میزنم سریع میگن ظرفیتمون پر شد ،همه جا شده پارتی ،معلومات دانشگاهیم روز بروز داره به فراموشی سپرده میشه ،خسته شدم از زندگی ،از زخم زبون اطرافیان که میگن این همه درس خوندی آخرش چی شد ،ما باید دردمون را به کی بگیم با رتبه خوب بهترین دانشگاه روزانه قبول شدیم ،ولی بیکاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
منم دانشجوی دکترا هستم بیکار . کو کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
هی وزگار
ای دوستان منم بیکارم جز نخبه هستم اما هرجا میرم میگن آشنا داشته باشی استخدام میکنیم منی که آشنا ندارم چیکار کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
بسیاری از جوانان این مشکل رو دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
سه بچه دارم نمیتونم خرجشان بدهم واقعا مشکل شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
سه بچه دارم نمیتونم خرجشان بدهم واقعا مشکل شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
منم دنبال کار هستم هرجا رفتم ولی آشنا ندارم چیکار کنم
Germany
مهدی
۱۸:۴۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
بنام خدا
کووووووووووووووووووووووووووووووووو کار؟
Germany
ش ه
۱۸:۳۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
وقتی در اکثر ادارات از بازنشسته استفاده مجدد می شود این جوان بایستی دستفروش شود، ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
چی بگم واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
منم الان دنبال کار هستم اما کار نیست ناامید شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
با این همه تحصیلات باید کار افرین باشه نه جویای کار
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۴۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
وقتی یه پیرمرد چندتا مدرک می گیره و چندتا شغل داره..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
خدا خودش کمکت کنه ما که کاری از دستمون بر نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
استخدام
استخدام برای جوانان تحصیلکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
از مسئولان خواهشمندم چاره ای بیندیشیند وبه مشکلات جوانان رسیدگی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
از مسئولان خواهشمندم چاره ای بیندیشیند وبه مشکلات جوانان رسیدگی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
ای کاش راه استخدام هارو باز میذاشتند تابتونیم ما هم استخدام بشیم بریم سرکار .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
بنده هرجا میرم خواستگاری میگن شغل شما چیه میگم هنوز بیکار میگن ما دختر به فرد بیکار نمیدیم در صورتی که من همیشه دارم سعی میکنم وتلاش میکنم دنبال کار میرم فوق لیسانس دارم سنم 27 ساله هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
من یه جوان 32 ساله باید چیکار کنم چرا برای ما جوانان تحصیلکرده کار نیست چرا ؟
Iran (Islamic Republic of)
سرور
۱۶:۳۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
خدا به کارت برکت دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
تا جوانان شغلی نداشته باشن نمیتوانن ازدواج کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
مسئولین به این جوان کمک کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
افراد بازنشسته اگر پست و مقام چند شغلی را کنار بزارند برای همه کار هست
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۶:۰۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
استفاده نکردن وبکارنگرفتن جوانان عزیز وبا استعداد کشور فاجعه است وفاجعه بار تر اینست که از پیرمردهای بازنشسته کار می کشند وعده ای هم به درآمد معمول خود قانع نبوده ودر همان اداره اضافه کار دارند در حالی که این همه جوان با استعداد وخلاق وکارآمد را رها کرده واین به زیان آینده کشور است در بخش اداری وآموزشی وخدماتی همه نهادهای دولتی از نظر نیروی انسانی جوان وخلاق مشکل وکمبود دارند واین بخش ها فرسوده شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
منم با هزار امید وآرزو وارد دانشگاه شدم. وسط درس فهمیدم و دیدم. درس و اشتغال سرابی بیش نیست افت شدید تحصیلی کردم انقدر شدید که شیش ترم مشروط شدم . و اصلا ناراحت نیستم. چون دارم میبینم دوستام. که ارشد و.. با معدل بالا و بیکاااااار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
خدا مشکلاتشو حل کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
تا وقتی آقازاده هایی با ژن خوب هست جا برای علم و نخبگی وجود نداره، در کشور ما ژن سالاری به کار میاد نه شایسته سالاری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
نخبه بود از کشورهای خارجی دعوت نامه داشت و الان ایران نبود که گله ایی هم داشته باشه اگه به مدرک است پس نصف جوون های ایران نخبه هستند
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
آخه چی شد که به اینجا رسید
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۵:۰۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
منم یک جوان مهندس بیکارم سه ساله بیکارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
واقعا درد آوره...کاش ی زلزله 10ریشتری به ایران خاتمه بده...کاش هرچه زودتر دنیا تموم شه...منم از این جنسم،که الان کارگری میکنم..بعده 10سال درس خوندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
ملتی که با اینهمه ثروت ودانش و استعداد باید هر روز پیشرفت کند
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۱۴:۵۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
عزیزم اینجا نخبه ها و هر کسی که کله ش کار کنه رو نمیخوان،ژنت خوب نیست،اینجا ژن خوب میخواد
اگر قرار بود نخبه ها رو بکار بگیرن که این همه سال دنده عقب نمیرفتیم که...
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۴:۵۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
یعنی الان کلا دیگه نحصیل رو گذاشته کنار؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۴۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
باید با ایجاد شرایط تحصیل و کاری این جوانان مانع فرار مغزها شویم
Seychelles
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
یعنی چی ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
ایشون شاید نخبه باشن ولی بعضی لیسانس و فوق لیسانسایی که دیدم هیچکدوم سواد برای کار کردن یا تخصص نداشتن.
Iran (Islamic Republic of)
علی غزلی
۱۴:۴۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
باید از پدیده نخبه پروری در کشور جلوگیری شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
خیلی جالب بود عجب راه حلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
بنده خدا حیف شد
Iran (Islamic Republic of)
سبجحان
۱۴:۴۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
چرا ادامه تحصیل نداده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
خدا خودش کمکمون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
توی ایران خیلی ها مثل ایشون مشکل بیکاری دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
دیگه امروزه درس ومدرک فایده نداره باید بریم شغل ازاد دیگه میشه چی کارکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
چرا ادامه تحصیل نداده پس!
۱۲
آخرین اخبار