موهبتی مطرح کرد:

تسویه حساب بدهی سال ۹۵ بیمه سلامت/ کسری بودجه بیمه در سال آینده

مدیر عامل بیمه سلامت گفت: بودجه بیمه در سال آینده با کسری مواجه شده ولی بدهی های سال ۹۵ تسویه شده است.

تصفیه حساب بدهی سال ۹۵ بیمه سلامت/ کسری بودجه بیمه در سال آیندهبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  طاهر موهبتی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت صبح امروز در نشست خبری که در سازمان مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: نگاه حکومت و دولت به بیماری‌های خاص مثل متابولیک و پراوانه‌ای متفاوت است ولی  به غیر از منابع قدیمی برای بیمارلن اوتیسم و پروانه ای درنظر گرفته نشده است‌.
 
وی ادامه داد: اگر منابع جدیدی برای بیماران متابولیک در نظر گرفته نشود ارائه خدمات به گروه‌های سابق مثل بیماران خاص با مشکل روبه رو می‌کند.
 
موهبتی با اشاره به اینکه دولت برای تصویب طرحی باید بار مالی آن را هم ببیند، اظهار کرد: اگر طرحی بدون دیدن بار مالی به تصویب برسد قابلیت اجرایی شدن ندارد و اگر فردی آن را اجرا کند تصرف در اموال دولت کرده است.

بیمه سلامت حدود 10 هزار میلیارد بدهی دارد

وی در خصوص بودجه سال ۹۷ تاکید کرد: مجموع بدهی ما که هنوز وصول نشده است مبلغی در حدود ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است و هزینه بیمه سلامت در حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.
 
موهبتی با اشاره به اینکه در حدود ۲ هزار میلیارد تومان کسری داریم ، افزود: پرداخت اوراق به جای طلب به سازمان های مختلف خیلی طرفدار ندارد ولی این اقدام کاری قدم به جلو محسوب می شود‌. البته در حال حاضر بدهی های سال 95 تسویه شده است.
 
وی ادامه داد: شرکت‌ها باید اطلاعات خودرا به صورت برخط در پایگاه اطلاعات داده ای قرار دهند تا استحقاق سنجی انجام و بر اساس این سنجش مردم خدمات دریافت کنند.
 
موهبتی با اشاره به اینکه منابع عمومی در سال ۹۶ در حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان بوده که در سال ۹۷ این مبلغ به ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است، اظهار کرد: سال ۹۶ بودجه بیمه سلامت از محل 2 درصد درآمدهای عمومی در حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان بوده که در سال ۹۷ به میزان ۲ هزار ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
 
وی گفت: قانونگذار مکلف کرده تا ابزار الکترونیکی به جای دفترچه در ارائه خدمت جایگزین شود.
 
موهبتی یاد آور شد: شیوه نامه رفع هم پوشانی بوسیله بیمه سلامت ابلاغ می شودو افراد بیمه شده رایگان در سال آینده باید در بخش های دولتی برای دریافت خدمات مراجعه کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار