دانستنی‌های علمی؛

میوه ای برای کنترل فشار خون/ هر نوزاد چقدر باید شیر بخورد؟/ کاهش وزن با تخم مرغ/ ادویه‌ای مفید برای دهان و دندان

میوه ای برای کنترل فشار خون/ هر نوزاد چقدر باید شیر بخورد؟/  کاهش وزن با تخم مرغ/ ادویه ای برای دهان و دنداناکسید نیتریک موجب نرمی و انعطاف پذیری رگ‌های خونی شده و گردش خون در بدن  را بهبود می‌بخشد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

میوه‌ای برای کنترل فشار خون

لیمو ترش منبع غنی پتاسیم است؛ حضور پتاسیم موجب می‌شود تا لیمو دارویی برای جلوگیری از فشار خون بالا باشد.

علاوه بر پتاسیم؛ لیمو ترش ویتامین سی هم دارد که سطح اکسید نیتریک را در بدن محافظت می‌نماید. اکسید نیتریک موجب نرمی و انعطاف پذیری رگ‌های خونی شده و موجب بهبود گردش خون در بدن می‌شود.
لیموترش میوه‌ای خاص برای مقابله با فشار خون بالا است.

میوه ای برای کنترل فشار خون/ هر نوزاد چقدر باید شیر بخورد؟/  کاهش وزن با تخم مرغ/ ادویه ای برای دهان و دندان

هر نوزاد چقدر باید شیر بخورد؟

میزان شیری که نوزادان می‌خورند بر حسب وزن هنگام تولد یا وزن فعلی نوزاد متفاوت است، اما می‌توان گفت یک نوزاد سه کیلویی سالم به حدود ۴۰ تا ۵۰ سی سی شیر در هر سه ساعت نیاز دارد. 
اگر نوزادی بیشتر از سه ساعت خوابید باید او را بیدار کنید تا شیرش را بخورد؛ از طرفی گاهی نوزادان زودتر گرسنه می‌شوند؛ باید بدانید که هر زمان که نوزاد شیر خواست باید به او شیر داد.

میوه ای برای کنترل فشار خون/ هر نوزاد چقدر باید شیر بخورد؟/  کاهش وزن با تخم مرغ/ ادویه ای برای دهان و دندان

نکاتی از گردن درد 

گرفتگی عضلات گردن معمولا به دلایل مختلفی بروز پیدا می‌کند؛ این گرفتگی‌ها ناراحتی‌هایی هستند که معمولا به‌طور خودبه‌خود بهبود می‌یابند، اما گاهی گردن درد‌ها در طول روز آزار دهنده می‌شوند.

در بسیاری از افراد گردن درد‌ها به دلیل داشتن خواب بی‌کیفیت و استفاده از بالش نامناسب است؛ استرس و برخی عادت‌های رفتاری در زندگی هم موجب این ناراحتی می‌شود؛ بهتر است بدانید که بهترین راه پایان دادن به گرفتگی‌های عضلانی گردن، نرمش و کشش دادن به عضله و ماساژ است؛ گاهی گرم کردن و درمان با یخ هم می‌تواند در کاهش گرفتگی‌های عضلانی گردن، کمک زیادی کند.میوه ای برای کنترل فشار خون/ هر نوزاد چقدر باید شیر بخورد؟/  کاهش وزن با تخم مرغ/ ادویه ای برای دهان و دندان

کاهش وزن با تخم مرغ

برخی تصور می‌کنند اگر وعده غذایی صبحانه را از رژیم غذایی خود حذف کنند، بهتر می‌توانند وزن خود را کاهش دهند، اما محققان دریافته‌اند که افرادی که هر روز صبحانه کامل می‌خورند، کمتر به مصرف هله‌هوله‌های چاق‌کننده تمایل دارند.

محققان تغذیه، تخم مرغ را یکی از مواد غذایی می‌دانند که علاوه بر مغذی بودن، چاق کننده هم نیست.

در صورتی‌ که در وعده صبحانه یک تخم‌مرغ میل کنید، کمتر به سمت مصرف مواد مضر و هله‌هوله‌ها می‌روید؛ خوردن تخم مرغ با کمی نان سبوس‌دار به برطرف‌شدن احساس کاذب گرسنگی منجر خواهد شد.

میوه ای برای کنترل فشار خون/ هر نوزاد چقدر باید شیر بخورد؟/  کاهش وزن با تخم مرغ/ ادویه ای برای دهان و دندان

ادویه ای مفید برای دهان و دندان

بهتر است دارچین را یک محافظ پر قدرت دهان و دندان بشناسیم؛ دارچین یک دهانشویه طبیعی است؛ کافی است روزی یکبار یک قاشق چایخوری پودر دارچین را با نصف قاشق چایخوری پودر میخک ترکیب کنید و با مسواک آن‌را به دندان‌ها و داخل دهان بکشید؛ همچنین دارچین یک سفید کندده خوش‌بو است؛ برای این امر روزی 2 بار، یک قاشق مربا خوری پودر دارچین را با 2 قاشق مرباخوری گیاه دارویی کف دریا مخلوط و با مسواک به دندان‌ها بکشید.

دارچین یکی از ادویه‌های تازه‌کننده و خوش بو است که در بسیاری از آدامس‌ها هم از آن به عنوان طعم دهنده استفاده می‌شود.

 عوامل بروز ناهنجاری‌های دندانی 

شکل غیر طبیعی دندان‌ها در بسیاری از از افراد به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود، اما برخی از رفتار‌ها در بارداری و سنین خردسالی موجب می‌شود تا افراد از سنین پایین با اختلال در سیستم فکی مواجه شوند.

مصرف برخی از دارو‌ها در حین بارداری و یا تماس با اشعه X. می‌تواند موجب اختلال در تکامل سیستم دندانی فکی گردد، همچنین مصرف سیگار و الکل در دوران بارداری خطر بروز این اختلال را در جنین افزایش می‌دهد.

بهتر است بدانید که عاداتی مانند مکیدن انگشت‌های دست و جویدن ناخن و لب می‌تواند موجب ناهنجاری دندانی و فکی شود؛ گرچه بیشتر نوزادان عادت دارند انگشت خود را بمکند؛ مشکل هنگامی ایجاد می‌شود که چنین عادتی در سنین بالاتر هم ادامه پیدا کند.

میوه ای برای کنترل فشار خون/ هر نوزاد چقدر باید شیر بخورد؟/  کاهش وزن با تخم مرغ/ ادویه ای برای دهان و دندان

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
تخم مرغ صنعتی نخورید .
آخرین اخبار